ON AIR
od 07:00 Śniadanie Mistrzów zaprasza: Łukasz Wojtusik

Cliff Richard po niemal 20 latach milczenia wyda w tym roku świąteczny album

Brytyjski piosenkarz, a przy tym Kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego, który w październiku skończy 82 lata, zapowiedział, że płyta ukaże się 25 listopada. Będzie nosiła tytuł "Christmas With Cliff".

Cliff Richard po niemal 20 latach milczenia wyda w tym roku świąteczny album
Fot.PAP/EPA

Sir Cliff Richard sprzedał na całym świecie ponad 250 milionów płyt, co plasuje go wśród najpopularniejszych artystów muzycznych wszech czasów. W Wielkiej Brytanii jest trzecim najlepiej sprzedającym się artystą w historii UK Singles Chart - za Elvisem Presley’em i The Beatles.

Poprzednią płytę świąteczną, zatytułowaną po prostu „Cliff at Christmas”, opublikował w 2003 roku. Ta zapowiedziana teraz będzie zatytułowana równie bezpretensjonalnie: „Christmas With Cliff”. Na albumie znajdzie się dziesięć jego klasycznych świątecznych utworów w nowych aranżacjach (m.in.: „Jingle Bell Rock”, „Joy To The World” i „Sleigh Ride”) oraz trzy premierowe.

W oświadczeniu, które opublikował w mediach społecznościowych, twórca hitu „Summer Holiday” zauważył przytomnie i skromnie zarazem: „Ten album jest nie tylko mój, należy do wszystkich zaangażowanych w jego tworzenie”. Dodał przy tym, że w pracy nad płytą bardzo pomogli mu: autor piosenek i producent muzyczny Sam Hollander, który pracował z takimi zespołami i artystami jak: Blink-182, Ringo Starr, Def Leppard, Katy Perry, Carole King, Billy Idol, Tom Morello, Goo Goo Dolls oraz Chris Walden, kompozytor, aranżer i dyrygent big bandu, znany ze współpracy z Michaelem Bublé, Dianą Krall, Jennifer Hudson, Paulem Anką i Christopherem Crossem.

Kompilacja piosenek świątecznych będzie dostępna cyfrowo (w formie plików muzycznych), na płycie CD oraz czerwonym i białym winylu. W przedsprzedaży album kosztuje 10,99 funtów (CD) i 27,99 funtów (winyl). (PAP Life)

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic