Wzięło w nim udział ponad trzydzieści duetów fortepianowych z całego świata. W ścisłym finale Chinki pokonały duety z Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych, Rosji i Estonii, które w tej kolejności zajęły miejsca od drugiego do piątego.
Chiński duet, który za zwycięstwo otrzymał 5 tys. euro, ma już na swoim koncie sukcesy w konkursach duopianistyki, a Chau Lok Ping także jako solistka, m.in. na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Giny Bachauer w Salt Lake City w USA.
Dziewczęta grają ze sobą od piątego roku życia. W Białymstoku interpretowały utwory m.in. Mozarta, Lutosławskiego, Chopina i Poulenca.
Konkurs odbywa się co trzy lata. Jednym z jego głównych celów jest popularyzacja gry na cztery ręce, formy uważanej za trudną, ale bardzo interesującą zarówno dla wykonawców jak i publiczności.
Białostocki konkurs, obok festiwalu w Miami w USA, jest jedyną imprezą wyłącznie dla duetów fortepianowych, dlatego i jednym z najważniejszych konkursów duopianistyki na świecie.
Organizowany jest przez Towarzystwo Przyjaciół Akademii Muzycznej w Białymstoku, we współpracy m.in. z Operą i Filharmonią Podlaską, której orkiestra towarzyszyła artystom w finałowej części przesłuchań.
Białostocki konkurs przeznaczony jest dla młodych pianistów, zarówno tych już utytułowanych, z dorobkiem artystycznym, jak i debiutantów. Pierwsze zgłoszenia do tegorocznej edycji zaczęto przyjmować już rok temu, a ostatecznie chętnych do udziału w konkursie było tak wielu, że części z nich trzeba było odmówić.
Rywalizacja składała się z trzech etapów. Grano utwory m.in. Mozarta, Bacha, Ravela, Rachmaninowa, Lutosławskiego, Gershwina i Góreckiego.
Występy oceniało międzynarodowe jury złożone z wybitnych profesorów uczelni muzycznych. Przewodniczyła mu pomysłodawczyni konkursu - prof. Barbara Halska z Katedry Kameralistyki Fortepianowej Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Konkurs zrealizowany został w ramach większego projektu pod nazwą "Polsko-norweski most kulturowy dla duetów fortepianowych". Miał patronat ministra kultury i wsparcie finansowe europejskiego Funduszu Wymiany Kulturalnej, który wspiera finansowo współpracę w dziedzinie kultury pomiędzy Polską a Norwegią, Islandią i
Liechtensteinem.
Tegoroczną edycję konkursu zadedykowano zmarłemu w 2007 roku dyrektorowi trzech poprzednich konkursów - prof. Witalisowi Raczkiewiczowi.