„Zimna wojna” wielkim przebojem polskich kin Wynik „Idy” przebity dwukrotnie!

Trwa rewelacyjna passa „Zimnej wojny”. Nowe dzieło laureata Oscara, Pawła Pawlikowskiego, weszło na ekrany kin 8 czerwca i od tego czasu konsekwentnie zdobywa widownię i uznanie kolejnych kinomanów. Po 4 tygodniach wyświetlania film osiągnął już imponujący poziom 513 510 widzów. Tym samym „Zimna wojna” dwukrotnie prześcignęła wynik frekwencyjny poprzedniego filmu Pawlikowskiego – oscarowej „Idy”. Film doskonale radzi sobie w zestawieniu największych polskich sukcesów frekwencyjnych, zajmując miejsce w TOP 5 tegorocznego box office.

„Zimna wojna” wielkim przebojem polskich kin Wynik „Idy” przebity dwukrotnie!

Film, w którym najpierw zakochała się canneńska, a teraz i polska publiczność, już zapowiada się na ogólnoświatowy fenomen. Prawa do „Zimnej wojny” zostały sprzedane do imponującej liczby terytoriów, obejmujących kraje Ameryki Północnej (USA i Kanada), Europy (m.in. Wielka Brytania, Francja, kraje Beneluxu, Niemcy, Włochy, Grecja, Austria, Hiszpania, Portugalia, Czechy, Skandynawia, Turcja), Azji (Chiny, Japonia, Korea Południowa) czy Australii i Nowej Zelandii.
 
Amazon, amerykański dystrybutor filmu, już teraz zapowiedział, że premiera „Zimnej wojny” w USA odbędzie się pod koniec grudnia, czyli tuż przed głosowaniem nad nominacjami do nagród Akademii. To może oznaczać, Amerykanie stawiają polską „Zimną wojnę” na faworyta w wyścigu po statuetki Oscara w głównych kategoriach.
 
„Zimna wojna” – oficjalny zwiastun filmu:


 
„Zimna wojna” opowiada historię trudnej miłości dwojga ludzi, którzy nie umieją żyć bez siebie, ale równocześnie nie potrafią być razem. Wydarzenia pokazane w filmie rozgrywają się w latach 50. i 60. XX wieku, w Polsce i budzącej się do życia Europie, a w ich tle wybrzmiewa wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, będąca połączeniem polskiej muzyki ludowej z jazzem i piosenkami paryskich barów minionego wieku.
 
Światowa premiera „Zimnej wojny” odbyła się w trakcie 71. Festiwalu Filmowego w Cannes. Już pierwszy pokaz wzbudził euforię publiczności, przynosząc łzy wzruszenia Julianne Moore, gratulacje od Benicio del Toro i dwudziestominutową owację na stojąco. Zaowocował też wysypem bardzo pozytywnych recenzji, porównujących polską produkcję do „La La Land” i „Casablanki”. Ukoronowaniem sukcesów filmu na najważniejszej imprezie filmowej świata stała się natomiast nagroda za najlepszą reżyserię dla Pawła Pawlikowskiego.
 
„Zimna wojna jest jednym z nielicznych filmów, które mogą zostać z widzem na całe życie”
Sylwia Krasnodębska
 
„Techniczny majstersztyk”
„Zimna wojna z pewnością zapisze się w annałach polskiej, jeśli nie światowej kinematografii”
Sergiusz Kurczuk, Antyradio
 
„Wyrywa serca!”
„Pawlikowski podbił Cannes, teraz czas na Polskę!”
„Takiego nawału dziennikarzy warszawskie kino Atlantic jeszcze nie widziało. Żeby wszyscy mogli obejrzeć film nagrodzony Cannes, dystrybutor udostępnił drugą salę”
VIVA!
 
„Aktorstwo na najwyższym poziomie. Muzyka, której chce się słuchać. Po prostu piękny!”
„Film Pawlikowskiego to jeden z tych obrazów, gdzie jeszcze po zakończeniu zostaniecie w kinowym fotelu”
Sylwia Wamej, Na Temat
 
„To film genialnie wyreżyserowany i dopieszczony pod każdym względem”
„Działa niczym bomba z opóźnionym zapłonem”
Małgorzata Czop, Movieway
 
„Przed Zimną wojną droga, która powinna być usłana laurami w sposób jeszcze bardziej bogaty niż Ida”
„Dzieło kompletne, uniwersalne, klasyczne. Nie dziwią zachwyty z Cannes”
Marcin Cichoński, Dziennik.pl
 
„Jeden z najpiękniejszych i najzabawniejszych melodramatów w historii polskiego kina”
„Krystalicznie czysta, znakomicie wymyślona i zrealizowana opowieść o niemożliwej miłości”
„Pawlikowski w Zimnej wojnie pozostaje filmowym poetą”
Bartosz Staszczyszyn, Culture.pl
 
„Zimna wojna to wspaniałe, wyrafinowane kino.
Finn Halligan, Screen
 
„Ten film emanuje niesamowitą energią, a Joanna Kulig błyszczy na ekranie. Jej występ jest tak porywający, że może stać się Jeanne Moreau naszych czasów”
Nick James, Sight & Sound
 
„Kulig tryska energią niczym młoda Jeanne Moreau. Jest siłą napędową tego filmu”
Tim Robey, Telegraph 4
 
„Pawlikowski jest lirycznym, tajemniczym filmowcem o zachwycającej wrażliwości wizualnej”
Steve Pond, The Wrap
 
„Muzycznie doniosły i wizualnie porywający film. Epicka historia uwięzienia i ucieczki. Występy zespołów muzycznych są oszałamiające - wspaniale wyreżyserowane przez Pawlikowskiego i nakręcone przez operatora Łukasza Żala.
Peter Bradshaw, The Guardian
 
„Piękny film. Muzyczna uczta”
Leslie Felperin, THR
 
„To film na Złotą Palmę”
Tadeusz Sobolewski, Wyborcza.pl
 
„Ta niezwykła opowieść o miłości niemożliwej, ale też o przeszłości, emigracji i polskości robi ogromne wrażenie”
Barbara Hollender.
 
„Wspaniały film, który może się podobać każdemu”
Janusz Wróblewski, Polityka
 
„Swoista kronika wypadków miłosnych, która zachwyciła m.in. Cate Blanchett i Guilermo Del Toro”
Artur Zaborski, Interia
 
„Owacyjnie przyjęty przebój festiwalu w Cannes. Ma w sobie echa La La Land”
The Economist
 
„To jest love story. To jest melodramat. Taki melodramat, który ja porównałam do Casablanki”
Grażyna Torbicka
 
„Urzekająco romantyczna, słodko-gorzka ballada”
Leslie Felperin, The Hollywood Reporter
 
„Wspaniała podróż w czasie, zrealizowana lirycznie i z werwą. Film, który rozpala wspomnienia z czasów świetności europejskiego kina Nowej Fali. Przywołuje na myśl wczesne prace takich reżyserów jak Milos Forman, Jiri Menzel i François Truffaut”
Geoffrey McNab, The Independent
 
„Kot jest elegancki i powściągliwy. Kulig jest jak rozkołysane wahadło. Całkowicie przykuwa uwagę, iskrzy emocjami, zmiennym nastrojem i magnetyzmem niczym młoda Jeanne Moreau, albo europejska wersja Jennifer Lawrence"
Guy Lodge, Variety

Źródło: Kino Świat

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic