- Akademie stały się integralną częścią FMF – podkreśla Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, które wraz z radiem RMF Classic organizuje festiwal. – To jedyna okazja spotkania z najwybitniejszymi postaciami branży filmowej i zajrzenia za kulisy powstawania muzyki tworzonej na potrzeby wielkiego ekranu.
W tym roku, na trzy festiwalowe dni do Krakowa zjedzie prawdziwa śmietanka filmowego świata.
Pierwszego dnia (czwartek, 24 maja) Ray Costa - założyciel i prezes Costa Communications, uznawanej w Hollywood za najważniejszą firmę public relations w branży, przybliży strategie kampanii oscarowych: podpowie jak z nazwiska stworzyć markę oraz wyjaśni na czym polega sztuka tworzenia porywających historii, którymi karmią się media. Spotkanie poprowadzi Pedro Merida – producent Festiwalu Fimucité na Teneryfie. Początek spotkania o godz. 14.00.
Dzień później (piątek, 25 maja) miłośników filmu i muzyki filmowej czekają dwa spotkania. Najpierw o godz. 12.00 – Muzyka filmowa i fenomen społeczności fanów muzyki filmowej z udziałem: Roberta Townsona - od 1989 r. piastującego stanowisko producenta muzycznego w Varèse Sarabande – jednej z największych i najbardziej znanych na świecie wytwórni muzyki filmowej w Hollywood i Emmanuela Chamboredona – prezesa Milan Entertainment założonej w 1978, Editions Milan Music i Editions Jade, która wydała do tej pory ponad cztery tysiące soundtracków m.in. do takich filmów jak: Resident Evil, Labirynt Fauna, Nagi lunch,Bracia Grimm, Królowa.
Dwie godziny później (o godz. 14.00) – dyskusja Biomechaniczna Symfonia – wokół kultowej sagi Obcy, z udziałem m.in. Elliota Goldenthala - laureata Oscara za muzykę do Fridy.
Ostatniego dnia festiwalu (sobota, 26 maja) zaplanowano aż trzy spotkania. O godz. 11.00, w ramach konferencji Filmowa Małopolska, zapraszamy do Międzynarodowego Centrum Kultury na debatę Pachnidło: Historia Mordercy – od powieści Patricka Sϋskinda do wyboru lokacji scenariuszowych. Wezmą w niej udział członkowie zespołu słynnego studia Constantin z Monachium (producenci takich filmów jak m.in.: Imię Róży, Niekończąca się Historia, Resident Evil), a także reżyser filmu Tom Tykwer, producentka Christina Rothe oraz kompozytor Reinhold Heil.
O godz. 13.00 w Kinie Pod Baranami rozpocznie się dyskusja Kulisy sukcesu wielkich kompozytorów muzyki filmowej z udziałem m.in.: Maggie Rodford współpracującej stale z tak wybitnymi kompozytorami jak Patrick Doyle, Dario Marianelli i koordynującej powstawanie muzyki m.in. do Pokuty, Gosford Park, Gladiatora, Króla Lwa, Dumy i uprzedzenia, czy Harry Potter i Czara Ognia, a także kompozytor muzyki filmowej i laureat Oscara – Jan A.P. Kaczmarek.
W wielkim finale, o godz. 16.00 spotkanie które już teraz elektryzuje fanów muzyki filmowej: Taymor & Goldenthal – Sztuka Współpracy. To jedyna okazja na rozmowę z Julie Taymor – nominowaną do Oscara amerykańską reżyserką musicali, sztuk Szekspira, oper i filmów oraz kompozytorem Elliotem Goldenthalem – zdobywcą Oscara za muzykę do filmu Frida. Artyści opowiedzą o swoich pasjach, wieloletniej przyjaźni oraz zawodowej i artystycznej współpracy.
Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie – wspólne przedsięwzięcie Krakowskiego Biura Festiwalowego i radia RMF Classic - w krótkim czasie podbił serca widzów i zyskał uznanie krytyków. To, co wyróżnia go spośród innych wydarzeń filmowych, to połączenie najwyższej jakości interpretacji muzyki filmowej wykonywanej przez czołowych muzyków i orkiestry z prezentacją na wielkim ekranie najwyższej jakości obrazu filmowego. Wszystko w niezwykłej scenerii hali ocynowni ArcelorMittal Poland. Monumentalne widowiska muzyczno – filmowe wyróżniają się śmiałością produkcyjną, innowacyjnością w sferze technologii dźwięku i obrazu, a także rozmachem wykonawczym, najwyższym poziomem artystycznym oraz – co szczególnie istotne dla widzów – obecnością najwybitniejszych twórców i kompozytorów. Dzięki rozmachowi festiwalu, zakrojonej na szeroką skalę promocji w Polsce i na świecie, a przede wszystkim obecności znakomitych gości z branży filmowej, współpracy z środowiskami filmowymi i producenckimi, festiwal szybko stał się rozpoznawalną marką w Europie, Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie. Za swoją innowacyjność był dwukrotnie nominowany do Nagrody Mediów Niptel, a branżowy portal Muzykafilmowa.pl już po raz czwarty z rzędu ogłosił go Wydarzeniem Roku. Docenili go także dziennikarze hollywoodzkiego magazynu Variety, którzy zestawili FMF w jednym rzędzie z takimi znakomitymi festiwalami jak hiszpańska Ubeda, belgijski Ghent Film Festival, czy organizowany na Teneryfie Film Music Festival.
Krakowskie Biuro Festiwalowe to wiodąca polska instytucja realizująca najważniejsze wydarzenia kulturalne w skali kraju i Europy. Organizuje prestiżowe festiwale: Misteria Paschalia i Sacrum Profanum, jest także promotorem takich projektów kulturalnych jak: Festiwal Muzyki Filmowej, Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Off Plus Camera, Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia, Międzynarodowy Festiwal Literacki im. Josepha Conrada i Burn Selec¬tor Festival. KBF jest także wydawcą magazynu Karnet, zarządza powstającym centrum kongresowym ICE oraz Krakowską Komisją Filmową, administruje punktami sieci informacji miejskiej InfoKraków, a także prowadzi portal Krakow.travel. Więcej na: www.biurofestiwalowe.pl
RMF CLASSIC Radio RMF Classic jest muzyczną stacją, obecną w 14 największych miastach Polski. Dzięki starannie dobranemu połączeniu muzyki filmowej i klasycznej, wiarygodnych serwisów informacyjnych i tematycznej różnorodności pasm programowych przyciąga grono wyjątkowych i lojalnych słuchaczy. To intrygujący mariaż muzyki i dobrego smaku z najnowszymi informacjami ze świata sztuki, designu i nowych technologii.Stacja często gości na swojej antenie znakomitości polskiego życia kulturalnego i wiele innych ciekawych postaci. Organizuje także prestiżowy plebiscyt MocArty RMF Classic. Każdego dnia RMF Classic dociera do 405 tysięcy słuchaczy i grono słuchaczy stacji powiększa się. Dzięki atrakcyjnej ofercie programowej RMF Classic dociera do wyjątkowych odbiorców. Słuchacze stacji to głównie osoby legitymujące się wyższym wykształceniem, o prestiżowej sytuacji materialnej i zawodowej, mieszkańcy największych miast i aglomeracji miejskich w Polsce. Program RMF Classic jest bardzo dobrze dopasowany do potrzeb wymagającego audytorium. Świadczy o tym wysoki stopień nadreprezentacji tych grup wśród słuchaczy RMF Classic, w stosunku do ogółu Polaków.
Źródło: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, 03.2011- 02.2013, TG: słuchacze RMF Classic (struktura słuchaczy według zasięgu dziennego stacji), ogół badanych; próba odpowiednio: 1773, 84215.