Zaprosiliśmy do udziału w projekcie uczniów szkół podstawowych z Krakowa, z terenów wiejskich oraz uczniów szkół specjalnych z powiatu krakowskiego. Zajęcia są bezpłatne odbywają się kilka razy w miesiącu, terminy są ustalane na bieżąco dla każdej ze szkół/placówek.
W wyborze kierowaliśmy się zainteresowaniami plastycznymi, pasją i chęcią wspólnego tworzenia oraz kolejnością zgłoszeń.
Ważna była także gotowość Dyrekcji zgłaszanych szkół do wprowadzenia zmiany w przestrzeni szkoły/placówki.
Projekt "ZIELONY DOM w dobrym guście", to próba kształtowania estetycznych preferencji u dzieci w wieku szkolnym.
Zadanie jest kolejną odsłoną "Zielonego Domu", tym razem przyjrzymy się jego wnętrzu. Trzy grupy beneficjentów będą analizować przestrzeń wokół siebie po to aby ją poprawić wprowadzając zmiany w jej wyglądzie lub funkcjonalności. Uczestnicy poznają podstawy ESTETYKI oraz zasady PROJEKTOWANIA WNĘTRZ podczas cyklu warsztatów i zajęć praktycznych.
Celem projektu jest nauczenie dzieci odczytywania i oceniania wartości estetycznych dzieł sztuki, przedmiotów codziennego użytku, przestrzeni, w których funkcjonują. Dobrze się czując w otaczającym świecie i harmonijnie rozwijając będą mogły go tworzyć w konstruktywny
sposób.
Zajęcia będą prowadzone przez architekta wnętrz/artystę plastyka.
Celem warsztatów będzie zaprojektowanie konkretnej zmiany, przestrzeni oraz wykonanie prac, które zmienią wskazaną przestrzeń w kierunku bardziej estetycznej czy funkcjonalnej. Prezentacja dobrych praktyk architektonicznych w przestrzeniach edukacyjnych i
mieszkalnych.
Po cyklu warsztatów i wykładów w 2018 roku dzieci wraz z architektem w 2019 roku będą realizować wspólnie przygotowane projekty zmiany wnętrz szkół/placówek i pracować w terenie - realizacja wnętrza wspólnie zaprojektowanej przestrzeni Zielonego Domu w Prądniku Korzkiewskim gdzie spotkają się trzy grupy beneficjentów.