12 XII, 20:30 - Akademia Filmowa BARAKAH (FILMOWE ROZ / CZAROWANIA)
13-14 XII, 22:00 - "Szyc"
19 XII, 20:30 - Akademia Filmowa BARAKAH (FILMOWE ROZ / CZAROWANIA)
trwa wystawa fotografii Emilii Gowin pt. "Fotograficzne impresje na temat wierszy Zbigniewa Herberta"
SCENA SZEROKA - ul. Szeroka 6
14-15 XII, 19:00 - "Kłamczucha"
16 XII, 20:30 - DRAMATORIUM, Boris Akunin - "Azazel" odc. 1
19 XII, 20:30 - DRAMATORIUM, Rabindranath Tagore - opowiadania
31 GRUDNIA TEATR ORGANIZUJE SYLWESTRA.
O 22:30 "KRÓLOWA WANNY", A POTEM SYLWESTROWA IMPREZA.
CENY: 100 zł (ULGOWY), 120 zł (NORMALNY) - w cenie: spektakl, jedzenie (ciepły posiłek + zimna płyta i inne zagryzki), picie (4 napoje alkoholowe lub bez w barze) + muzyka, tańce, śpiewy, hulanki do ostatniego tchu; będzie możliwość zakupienia alkoholu w barze.
PROMOCJA
Na bilety zakupione (nie zarezerwowane a zakupione) w dniach 13-16 każdego miesiąca obowiązują promocyjne ceny:
Scena Szeroka - 2 za 50 zł, 3 za 70 zł, 4 za 80 zł
Scena Paulińska 28 - 2 za 60 zł, 3 za 80 zł, 4 za 100 zł
FILMOWE ROZ / CZAROWANIA
to krótki przegląd filmów kontrowersyjnych – takich, które w ostatnim czasie były przedmiotem sporów, budziły skrajne emocje i mocno podzieliły zarówno widzów, jak i recenzentów. To filmy, które jednych „rozczarowały”, a innych „oczarowały”. Z jednej strony wyraźnie zaznaczają swą obecność w niechlubnych rankingach filmów nieudanych, „reżyserskich potknięć”, niezrozumiałych „wypadków przy pracy”, a z drugiej stają się przedmiotem błyskotliwych analiz i bardzo pozytywnych recenzji. Podczas krótkich prelekcji poprzedzających każdy pokaz, będziemy starali się uchwycić przyczynę tak skrajnych opinii, ujawnić (i zrewidować) kryteria pozytywnych i negatywnych ocen, po seansie natomiast zapraszamy do dyskusji oraz do wzięcia udziału w głosowaniu (oczarowanie – rozczarowanie), w którym sami ocenicie dany film. Wyniki głosowania przedstawione zostaną na fanpage'u Teatru Barakah.
FILMOWE ROZ / CZAROWANIA inaugurują działalność AKADEMII FILMOWEJ BARAKAH, w ramach której zapraszamy na cykliczne tematyczne pokazy, wykłady i dyskusje.
Program:
5 grudnia, godz. 20.30
12 grudnia, godz. 20.30
19 grudnia, godz. 20.30
Teatr Barakah, ul. Paulińska 28
Wprowadzenie:
Łukasz Ziomek
Absolwent wiedzy o teatrze (dramatologii) UJ. Teksty o kinie i teatrze publikował w „Didaskaliach” i „Ricie Baum” oraz m.in. na Portalu Filmowym i E-Splocie. Współpracuje z czasopismami „Ekrany” i „Kino”. Współautor Lektur dramatyczności (Księgarnia Akademicka 2010), w których opublikował esej poświęcony teatrowi Krystiana Lupy pt. Lupa czyta Bernharda. Przez dwa lata był stałym recenzentem filmowym „Gazety Krakowskiej”. W latach 2006-2013 pracował jako sekretarz literacki w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.
SZYC
reżyseria: Ana Nowicka
autor: Hanoch Levin
tłumaczenie: Michał Sobelman
muzyka: Renata Przemyk
choreografia: Iwona Olszowska
realizacja, produkcja muzyczna: Piotr „Lala” Lewicki
scenografia: Lesław Kostka
obsada:
Lidia Bogaczówna, Monika Kufel, Karol Śmiałek, Kajetan Wolniewicz
Gościnnie w nagraniach udział wzięli:
Magdalena Brudzińska – altówka; Kuba Mietła – akordeon; Przemek Sokół - trąbka, tuba tenorowa, piano; Romek Ślazyk – kontrabass
Polska prapremiera: 18 czerwca 2010 r.
Nagrody:
• nagroda aktorska dla Karola Śmiałka za rolę Czerhesa na XL Jeleniogórskich Spotkaniach Teatralnych;
• nagroda ZŁOTY MIEDZIAK za muzykę dla Renaty Przemyk na XIII Polkowickich Dniach Teatru (2011);
• nagroda Specjalna w wysokości 10 000 zł za stworzenie nowego miejsca na teatralnej mapie Polski na I Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym PIERWSZY KONTAKT w Toruniu (2011);
• nagroda za reżyserię dla Any Nowickiej na I Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym PIERWSZY KONTAKT w Toruniu (2011);
Sztuka "SZYC" jest współczesną groteską przeplataną songami w brechtowskim stylu. Odważnym, bezceremonialnym językiem opowiada o żydowskiej rodzinie pozbawionej duchowości, skupionej na pożeraniu dóbr materialnych. Hanoch Levin bawi się stereotypami: dla żydowskiej rodziny Szyca człowiek to towar, za którym stoi banknot o określonym nominale. Stąd też główny wątek skupia się na "handlu mięsem", czyli wydaniu córki Szyców za mąż. Pojawienie się narzeczonego to początek walki między młodymi i starym, w której kartą przetargową nie są ideały, a majątek i władza. W XXI wieku, uzależnionym od konsumpcjonizmu, sztuka zyskuje nowy wymiar. Za sprawą spojrzenia reżyserki Any Nowickiej, muzyki autorstwa Renaty Przemyk, choreografii Iwony Olszowskiej oraz ekspresywnego aktorstwa zespołu Teatru BARAKAH okazuje się niepokojąco uniwersalna. Śmieszy i bawi, ale zasiewa też w widzu ziarno podejrzliwości wobec samego siebie i motywów, którymi kieruje się życiu.
Z recenzji:
Reżyserkę Anę Nowicką trzeba długo i czule oklaskiwać za wybór repertuarowy. Za próbę zmierzenia się z kontekstem krakowskiego Kazimierza, skansenu pełnego ucukrzonego muzyczno-gastronomicznego folkloru żydowskiego - też.
(Łukasz Drewniak „Dziennik Gazeta Prawna”)
Ta bliskość sceny, bliskość aktorów, którzy wcale nie grają dyskretnie, ale dają z siebie wszystko, to duża zaleta spektaklu.
(Joanna Targoń „Gazeta Wyborcza”)
Energetyczną, inspirowaną orientem muzykę napisała do Szyca Renata Przemyk, choreografię, zbliżającą spektakl do teatru tańca przygotowała Iwona Olszowska. Współpraca przyniosła znakomite efekty, także dzięki fantastycznemu zgraniu aktorów: balansującej między wulgarnością i wrażliwością Moniki Kufel, żywiołowej Lidii Bogaczówny, bezwzględnego Karola Śmiałka i patriarchalnego Kajetana Wolniewicza.
(Justyna Nowicka „Miesięcznik Kraków”)
Aktorzy brawurowo operują głosem, nie tylko śpiewają, ale sapią, jęczą. ''To, co lubi moja córka, mam wypisane w zmarszczkach na twarzy'' - mówi Pephes. A ja dawno nie widziałem aktorów do tego stopnia zespolonych z rolą.
(Łukasz Kaczyński „Dziennik Łódzki”)
Krakowski „Szyc” Any Nowickiej jest może najbardziej wodewilowy, w dobrym stylu,
z precyzyjnym kontrapunktem komizmu i dramatycznych spoważnień, ze świetnie utrafionymi w nastrój, słodko-ostrymi songami Renaty Przemyk.
(Jacek Sieradzki „Przekrój”)
Bilety: 40 zł / 25 zł
http://www.teatrbarakah.com/cennik.html
rezerwacje:
887-229-827
rezerwacje@teatrbarakah.com
KŁAMCZUCHA
reżyseria: Andrzej Sadowski
autor: Andrzej Sadowski
obsada:
Anna Piróg-Karaszkiewicz , Zbigniew Kozłowski, Andrzej Sadowski
produkcja: Stowarzyszenie Mandala we współpracy ze STeN
współpraca: Teatr BARAKAH and a&a&a
Premiera w Teatrze BARAKAH: 6 października 2012 r.
Monodram w wykonaniu Anny Piróg - Karaszkiewicz pt. "Kłamczucha", to klasyczny thriller, którego akcja dzieje się w policyjnej sali przesłuchań. Kobieta postanawia przyznać się do zbrodni. Jednakże w jej zeznaniach jest wiele niedomówień. Czy Ona kłamie? Odpowiedź na pytanie pozostawiamy widzom.
Z recenzji:
Rozmaicie można interpretować gwałtowne wyznanie bohaterki granej przez Annę Piróg-Karaszkiewicz - ni to rodzaj konfesji, ni perwersyjne upajanie się własnym występkiem. Dla mnie "Kłamczucha" jest niemal klinicznym zapisem schizofrenii, z wpisanymi w tę chorobę remisjami, momentami życiowej prawdy pozarastanymi urojeniami.
(Łukasz Maciejewski „Polska Gazeta Krakowska”)
Kłamczucha nie ma ani początku, ani końca. Rewelacyjny, niespełna godzinny monolog jest jedynie – na ile to możliwe – uspójnionym fragmentem ulepionym z bezkształtnej masy słów, cierpienia, miłości, psychozy, mordu, seksu i Bóg wie ilu jeszcze rzeczy.
(Piotr Gaszczyński „Teatralia”)
Najtrudniejszy, a zarazem chyba najprawdziwszy teatr robi się na pustej scenie, bez kostiumu, kiedy aktor stoi twarzą w twarz z widzem i nie może podeprzeć się rekwizytem, a ma do wykorzystania tylko siebie i swoje ciało, głos, gest, mimikę.
(Aleksandra Sowa „teatrdlawas.pl”)
Bilety: 30zł / 20zł
http://www.teatrbarakah.com/cennik.html
rezerwacje:
887-229-827
rezerwacje@teatrbarakah.com
Dramatorium 16 grudnia (poniedziałek) o 20.30.
POWIEŚĆ W ODCINKACH!
Boris Akunin – „Azazel” odc. 1
Detektyw Erast Pietrowicz Fandorin to najpopularniejszy bohater kryminałów Borisa Akunina, pisarza
najbardziej znanego z kryminałów właśnie. Jest Rosjaninem gruzińskiego pochodzenia, naprawdę nazywa się Grigorij Szałwowicz Czchartiszwili, prócz pisania zajmuje się tłumaczeniem z japońskiego,
a akunin oznacza po japońsku łotr. Wróćmy jednak do Fandorina. Poznajemy go w carskiej Moskwie jako młodego, nieopierzonego rejestratora kolegialnego, urzędnika czternastej klasy, który ma okazję zmierzyć się ze sprawą tajemniczych samobójstw. „Azazel” jest pierwszą z czternastu książek
o Fandorinie (w planach dwie kolejne).
Pierwszy odcinek czytać będą:
Alina Kamińska
Anna Piróg-Karaszkiewicz
Szymon Grzybek
Zbigniew Kozłowski
Jan Mancewicz
Wstęp: 5 zł.
Kolejne odcinki: 6 I, 13 I, 20 I, 27 I
Dramatorium 19 grudnia (czwartek) o 20.30
RABINDRANATH TAGORE – opowiadania
Człowiek ma w sobie milczenie morza, zgiełk ziemi i muzykę powietrza.
Na ostatnim Dramatorium roku 2013 czytać będziemy noblistę, jak na Dramatorium przystało.
Jego rodzinę nazywano „jedną z najwybitniejszych rodzin w dziejach światowej kultury”. Rabindranath Tagore był indyjskim poetą, prozaikiem, filozofem, malarze, kompozytorem i pedagogiem. Literacką Nagrodę Nobla otrzymał w roku 1913 i była to pierwsza taka nagroda dla Hindusa i dla Azjaty. Wydał ponad 50 tomów poezji, ponad 100 opowiadań, 12 powieści. Podczas Dramatorium przeczytamy parę jego tekstów – klimat hinduski, z zacięciem pedagogicznym, ale i humorem.
Czytać będą:
Lidia Bogaczówna
Anna Piróg
Franciszek Muła
Wstęp: 5 złotych