ON AIR
od 10:00 Na porządku dziennym zaprasza: Urszula Urzędowska

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI 2024

1 października już po raz szósty będziemy świętować Dzień Polskiej Muzyki.

 DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI 2024

Co to za akcja?

To kampania społeczna, poprzez którą przypominamy o tym, jak ważna jest muzyka w życiu każdego
z nas. Zachęcamy do jeszcze częstszego sięgania po polską muzykę każdego dnia. Właśnie 1 października przypominamy jak dobra jest polska muzyka oraz o tym jak miłość fanów do niej przekłada się na rozkwit całej branży muzycznej i przyczynia się do rozwoju polskiej kultury i gospodarki. 

Jak świętujemy DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI 1 października?

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w rozgłośniach radiowych i telewizjach muzycznych!

Jak co roku, główną osią kampanii są rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, w których tego dnia już po raz szósty będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych stacjach przez cały dzień. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce
i rodzimym rynku muzycznym.

Kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach ponad 100 stacji wspierających kampanię, która tradycyjnie zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00.
1 października polską muzykę ponownie będzie można usłyszeć także na antenach wybranych stacji za granicą! Polska muzyka zdominuje anteny ponad 100 największych ogólnopolskich stacji radiowych
i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacjach regionalnych i lokalnych. 

Sklepy muzyczne i bileterie świętują DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI

Dzień Polskiej Muzyki to także święto fanów, dla których sklepy muzyczne i bileterie uczestniczące
w akcji ponownie przygotowały mnóstwo atrakcji, zniżek czy promocji! Od samego początku kampanie wspiera sieć Empik oraz bileterie Empik Bilety, Going, eBilet, Eventim oraz Ticketmaster.
Co roku do akcji dołączają kolejne bileterie i niezależne sklepy muzyczne, m.in.:  Winyl Market Store, Longplay Vinyl Shop & Cafe, 33’45 recordstore oraz Sklep z Muzyką i KulturalnySkelp.pl. czy biletyna.pl. W salonach i serwisach naszych partnerów będzie można znaleźć mnóstwo promocji na bilety na koncerty polskich artystów, czy też na płyty CD lub winyle! 

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w streamingu

Największe serwisy streamingowe w Polsce wspierają kampanię Dzień Polskiej Muzyki od samego początku! Grają z nami Spotify, TIDAL oraz YouTube Music. 1 października pod hasłem Dzień Polskiej Muzyki ponownie będzie można znaleźć specjalne playlisty z polskimi utworami wyselekcjonowanymi z okazji Dnia Polskiej Muzyki oraz oficjalną playlistę DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI w kinach, z książką i grami wideo!

Muzyka łączy WSZYSTKICH – nie tylko fanów muzyki, ale także innych dziedzin sztuki. Jest obecna
w naszym życiu w niemal każdym jego aspekcie. Bez muzyki nie powstałby żaden film czy gra video. Muzyka to także inspiracja lub tematyka wielu książek. Dlatego w tym roku DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI ponownie świętujemy wspólnie z innymi sektorami kultury, m.in. filmu, gier video, książki i sztuk wizualnych m.in. poprzez:

Specjalne pokazy filmów o tematyce muzycznej w kinach studyjnych;

Promocje na filmy z muzyką w tle w serwisach vod;

Specjale playlisty z muzyką z gier;

Prezentacje gier muzycznych;

Promocje na książki o tematyce muzycznej;

Prezentacje wizualne towarzyszące muzyce;

 

Muzyka w przestrzeni miejskiej!

1 października w wybranych miastach w Polsce odbędą się także specjalne koncerty i wydarzenia przygotowane właśnie z okazji Dnia Polskiej Muzyki!

Konferencja DNIA POLSKIEJ MUZYKI

W dniach 30 września – 1 października w Warszawie przy ul. Hipotecznej 2 (siedziba ZAiKS) odbędzie się konferencja prasowa podczas której organizatorzy opowiedzą o szczegółach tegorocznej edycji akcji oraz działaniach partnerów. Podczas konferencji odbędą się także panele dyskusyjne z udziałem artystów, twórców i przedstawicieli branży, podczas których zaprezentowane zostaną dane dotyczące wartości polskiego rynku muzycznego oraz omówiona zostanie kondycja polskiego rynku muzycznego i jego wyzwania rozwojowe ujęte w Strategii Rozwoju Rynku Muzycznego, przygotowanej przez Radę Polskiego Rynku Muzycznego. 

 

Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 6. edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic