Organizatorzy festiwalu starali się by, 11. edycja Festiwalu była nie tylko dorocznym projektem kulturalnym skupiającym najwybitniejszych artystów z całego świata, ale by stała się jednym z najważniejszych wydarzeń kulturalnych 2007 roku, promujących Polskę i kształtujących jej wizerunek jako kraju atrakcyjnego i aktywnego artystycznie. Festiwal odwiedziły grupy melomanów z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Szwecji, Norwegii, Niemiec, Austrii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Chile, Hiszpanii, Portugalii, Japonii, Rosji, Francji, Włoch, Izraela, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Węgier i Litwy.
W koncertach festiwalowych uczestniczyło około 23 500 osób, a biuro prasowe Festiwalu akredytowało blisko 150 dziennikarzy - przedstawicieli mediów m.in. z Polski, Austrii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Izraela i USA.
Na program tegorocznego Festiwalu złożyło się trzydzieści koncertów w wykonaniu najznamienitszych orkiestr m.in.: Bamberger Symphoniker, Basel Chamber Orchestra, RSO Frankfurt, Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo, Cameraty Salzburg, Leipziger Streichquartett, Sinfonii Varsovii, Chóru i Orkiestry Teatru Wielkiego, Chóru i Orkiestry Filharmonii Narodowej, NOSPRu, Chóru Polskiego Radia. Wystąpili także znakomici soliści: znani skrzypkowie Nigel Kennedy i Christian Tetzlaff, światowej sławy śpiewacy Sylvie Valayre – sopran, Antonello Palombi – tenor, wybitni pianiści: Elisabeth Leonskaja, Muza Rubackyte, Rudolf Buchbinder, Nelson Freire, Alexander Lonquich; najlepsi dyrygenci: Lawrence Foster, Christopher Hogwood, Paavo Järvi, Antoni Wit i wielu innych.
Wypełniając nie tylko swą misję kulturotwórczą, ale też edukacyjną, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena zainicjował w 2007 roku Kursy Mistrzowskie. Poprowadziła je znakomita śpiewaczka rumuńska Ileana Cotrubas (kurs mistrzowskiej interpretacji Opera i niemiecka pieśń)
Nowością w programie 11. Festiwalu był także nadzwyczajny koncert jazzowy w wykonaniu wybitnych polskich artystów, między innymi Anny Marii Jopek, Urszuli Dudziak, Ewy Bem, Henryka Miśkiewicza, Andrzeja Jagodzińskiego.
Tak jak w latach ubiegłych festiwalowi towarzyszyła wystawa manuskryptów ze zbiorów Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie oraz Międzynarodowe Sympozjum Naukowe przygotowane przez krakowską Akademię Muzyczną, przy współorganizacji Narodowej Galerii Sztuki „Zachęta”.
Temat 11. Wielkanocnego Festiwalu: Beethoven, muzyka i literatura starał się ukazać dzieła muzyczne w ich różnorodnych kontekstach ze słowem, w przestrzeni wielkich tekstów kultury. Beethoven stał się duchowym przywódcą dla romantyków, za przykładem Beethovena artyści zaczęli szukać inspiracji poza samą muzyką, m.in. w poezji czy, ogólnie rzecz biorąc, w literaturze.
Festiwalowe koncerty odbyły się pod honorowym patronatem Ambasadorów Brazylii, Szwajcarii, Austrii, Grecji, Włoch, Niemiec i Litwy, a także Komisarza Unii Europejskiej.
Koncert inaugurujący festiwal odbył się pod honorowym patronatem Komisarza Unii Europejskiej z okazji pięćdziesiątej rocznicy Traktatów Rzymskich.
11. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena był rekordowy pod względem frekwencji publiczności. W ciągu dwóch festiwalowych tygodni 105 utworów muzycznych w samej Warszawie wysłuchała prawie 24 tysięczna publiczność.