Powstanie gry poświęconej postaci Tadeusza Kantora jest efektem wizyty studyjnej Tale of Tales Polsce, która odbyła się w 2016 roku.
Auriea Harvey i Michaël Samyn, czyli duet Tale of Tales, zafascynowani twórczością Kantora, postanowili potraktować ją jako punkt wyjścia do stworzenia projektu w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), która pozwoli użytkownikowi zetknąć się z twórczością zmarłego w 1990 roku artysty. Duet Tale of Tales jest autorem takich gier jak m.in. "Endless Forest", "The Path", "Sunset".
Przygotowywana przez nich gra wprowadza użytkownika w świat sztuki Kantora i pozwala na swobodną manipulację znajdowanymi w trakcie gry przedmiotami i postaciami pochodzącymi z różnych przedstawień twórcy teatru Cricot2, a także na wpływanie na przebieg zdarzeń, nawiązując do obecności i aktywności reżysera na scenie podczas przedstawień.
Nie ma ustalonego z góry scenariusza, dzięki czemu każda z partii rozgrywki jest jedyna w swoim rodzaju. Projekt pokazuje też relacje między autonomicznym aktorem a mechanicznym i kontrolowanym manekinem w sztucznie stworzonej wirtualnej rzeczywistości.
Po premierze, która przewidziana jest na przyszły rok, gra będzie ogólnodostępna na systemy Oculus i Vive. Planowana jest także prezentacja aplikacji na wystawach i festiwalach. Prace nad grą prowadzone są w ramach rezydencji twórców w domu Tadeusza Kantora w Hucisku na zaproszenie Instytutu Adama Mickiewicza i Fundacji im. Tadeusza Kantora.
(ph)
Katarzyna Sobiechowska-Szuchta RMF24