Fresk przedstawia cztery postaci kobiece, reprezentujące cztery cnoty kardynalne - roztropność, umiarkowanie, odwagę i
sprawiedliwość. Po raz pierwszy natrafiono na niego w latach 1930., ale dopiero ostatnio historycy sztuki i restauratorzy
odkryli, że jedna z postaci jest charakterystyczna dla stylu Botticellego.
Fresk najprawdopodobniej zamówił arcybiskup Janos Vitez (przewodził Kościołowi na Węgrzech w latach 1465-1472) jako
element dekoracji swego pałacu w Ostrzyhomiu (Esztergom), 50 km na północny zachód od Budapesztu.
Arcybiskup Vitez zamówił dekoracje swego pałacu w pracowni Fra Filippo Lippiego, gdzie uczniem był Botticelli.
Część fresku w ruinach pałacu w Ostrzyhomiu, przypisywana obecnie Botticellemu, to postać kobieca reprezentująca umiarkowanie. Eksperci dopatrzyli się wielu charakterystycznych elementów, wspólnych dla tej postaci i namalowanych przez Botticellego 20 lat później Narodzin Wenus.
"Fresk w Ostrzyhomiu można uważać za pracę Botticellego, być może jego pierwsze niezależne dzieło" - głosi oświadczenie Ministerstwa Kultury.
Korzystając z technik komputerowych, eksperci zdołali "oczyścić" fresk z późniejszych elementów restauracyjnych i dotrzeć do
najstarszej, oryginalnej warstwy, mającej cechy charakterystyczne dla pracowni Lippiego.