Animowane „Quo Vadis” to międzynarodowa koprodukcja Polski, Indii, Wielkiej Brytanii, Francji i Litwy w 120. rocznicę przyznania Nagrody Nobla Sienkiewiczowi. W całości sfinansowana przez prywatnych inwestorów. W polskiej wersji językowej usłyszymy w niej: Małgorzatę Kożuchowską w roli Eunice, Michała Milowicza (Petroniusz), Michała Koterskiego (Neron) oraz Jarosława Boberka (Chilon). Muzykę do filmu i piosenki, które w nim usłyszymy, stworzyli polscy i zagraniczni artyści: Fabien Curtis, Tomasz Szczepanik z zespołu Pectus, raperzy Afu-ra i Sobota, Neil Mukherjee, Dariusz Malejonek, Marcin i Lidia Pospieszalscy, a także znany z YouTube’a duet The Dziemians.
Akcja filmu rozgrywa się w 63. roku za panowania cesarza Nerona. Młody rzymski żołnierz Winicjusz zakochuje się w Ligii, która jest chrześcijanką. O pomoc w zdobyciu dziewczyny prosi wuja Petroniusza, wpływowego doradcę samego Nerona. W wyniku jego planu, Neron nakazuje sprowadzić Ligię na dwór jako własność Cesarstwa, a następnie przekazać Winicjuszowi w nagrodę za zasługi wojenne. Wkrótce uczucia Ligii rozkwitają, a sam Winicjusz planuje już ślub. Tymczasem w Rzymie wybucha wielki pożar. Winą za spalenie miasta zostają obarczeni chrześcijanie...
„Quo Vadis” wyreżyserowali Anira Wojan i Roy Sukankan. „Najlepsze talenty mogą pojawić się 10 tysięcy mil od miejsca, w którym pracujesz. I co? Zadzwoń do nich. Stworzyliśmy unikalny system pracy w międzynarodowym zespole, dzięki czemu możemy pracować praktycznie na okrągło. To jest nasze know-how i podstawa naszego sukcesu” – mówi Wojan przybliżając kulisy powstania tej animowanej produkcji. „Jako zapalony czytelnik, nawet mieszkając w Kalkucie, poznałem dzieło Sienkiewicza, ale wzniosłe przedstawienie niuansów starożytnego społeczeństwa rzymskiego i głębokiej subtelności chrześcijaństwa w tym filmie było możliwe tylko dzięki Anirze i... Biblii u naszego boku. Myślę też, że ten film wzmocnił więzi kulturowe między Indiami a Polską” – dodaje Sukankan.
Animacją zajęło się indyjskie studio Ssoftoons współpracujące ze światowymi liderami, takimi jak Disney, Sony i Viacom. „Dzięki nowoczesnej technologii Unreal Engine, wykorzystywanej do tej pory głównie w branży gier wideo, przeżyjemy tę historię tak, jak nigdy wcześniej” – zapewnia Wojan. Twórcy zdecydowali się na skorzystanie z tej technologii, chcąc dotrzeć do jak największej liczby młodych odbiorców. (PAP Life)