ON AIR
od 14:00 Wydział Kultury RMF Classic zapraszają: Natalia Grzeszczyk Dariusz Stańczuk

Promocja starań Katowic o tytuł stolicy kultury - w warszawskim metrze

Tysiące warszawiaków, korzystających codziennie z metra, od dziś przez najbliższe dwa tygodnie zobaczą tam reklamy promujące starania Katowic o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury (ESK) 2016.


Taka promocja jest możliwa dzięki samorządowi Rudy Śląskiej, który bezpłatnie odstąpił katowickiemu biuru ESK 2016 możliwość ekspozycji reklam w tym miejscu. Kampania w Warszawie jest jedną z nagród, które sąsiadująca z Katowicami Ruda Śląska otrzymała za całokształt promocji miasta w latach 2007-2009.

"Zdobycie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury dla Katowic to wspólny interes wszystkich śląskich miast. Dlatego wsparcie tych starań wydało nam się naturalne" - wyjaśnił prezydent Rudy Śląskiej, Andrzej Stania.

Ruda Śląska, wraz z Katowicami i 12 innymi miastami aglomeracji katowickiej współtworzy Górnośląski Związek Metropolitalny; coraz częściej jego obszar jest nazywany "metropolią Silesia". "Musimy zacząć przekładać słowa o metropolii na coraz większą liczbę zwykłych działań" - przekonuje Stania, tłumacząc decyzję o pomocy Katowicom w kampanii promocyjnej.

15-sekundowy, animowany spot będzie emitowany na tzw. infoscreenach w warszawskim metrze od poniedziałku do początku września. Animacja po polsku i angielsku będzie przedstawiać kandydaturę Katowic do miana Europejskiej Stolicy Kultury, a także zachęcać do zapoznania się ze stroną internetową projektu.

Organizatorzy starań o tytuł ESK 2016 dla Katowic nie wydadzą na tę formę promocji ani złotówki, ponieważ możliwość ekspozycji reklamy bezpłatnie przekazała im Ruda Śląska. Na głównych stacjach warszawskiego metra znajdują się 23 nośniki infoscreen, które docierają przeciętnie do 400 tys. pasażerów każdego dnia.

Przedstawiciele katowickiego biura ESK 2016 są przekonani, że kampania promocyjna w stolicy jest potrzebna. "Kandydatura Katowic do tytułu ESK 2016 często wywołuje zdziwienie. Wszak, jak głosi fałszywy stereotyp, jeśli kultura na Śląsku, to koniecznie robotnicza" - ocenił dyrektor biura, Marek Zieliński.

Kampania reklamowa była częścią nagrody, jaką Ruda Śląska otrzymała w konkursie Złote Formaty 2010. W tym najbardziej prestiżowym konkursie branży marketingu terytorialnego śląskie miasto okazało się najlepsze w kategorii kampania on-line, zajęło drugie miejsce w kategorii kampania outdoorowa, a także zostało wyróżnione trzecim grand prix za działania promocyjne w latach 2007-2010.

Oprócz kampanii w Warszawie Ruda Śląska wygrała także możliwość bezpłatnego korzystania ze stu billboardów, na których w maju i czerwcu umieszczono plakaty zapraszające do udziału w organizowanym w mieście Pierwszym Festiwalu Wspomnień.
 

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic