Konkurs ma na celu podnoszenie rangi książki w mediach - uświadomienia potrzeby codziennej informacji o ważnych zjawiskach literackich i wydawniczych.
Nagrodą wyróżnia się dziennikarzy, którzy prezentują literaturę oraz wiedzę o książce i czytaniu w sposób atrakcyjny i nowoczesny, dbając, by tematy dotyczące życia literackiego były obecne w mediach.
Kandydatów do nagrody zgłasza szeroka publiczność: czytelnicy, dyskusyjne kluby książki, biblioteki, instytucje kulturalne, wydawcy i księgarze. Uwzględnia się prasę drukowaną, elektroniczną, audycje radiowe, programy telewizyjne, blogi, vlogi, portale społecznościowe i inne formy dziennikarskie. Nagrody przyznawane są w trzech kategoriach:
- „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach drukowanych”
- „Najciekawsza prezentacja książki i czytania w mediach audiowizualnych”
- „Najciekawsza prezentacja książki i promocja czytania w internecie”
Ogłoszenie wyników 13. edycji konkursu PIK-owy Laur odbędzie się podczas uroczystej gali 27 października br., w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie, w czasie Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie.
Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.pik.org.pl
Jury PIK-owego Lauru 2023 obradować będzie w składzie:
Sonia Draga – przewodnicząca /Polska Izba Książki
prof. Bernadetta Darska – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski
Barbara Jóźwiak – SAiW Copyright Polska
dr hab. Krzysztof Kowalik – Katedra Technologii Informacyjnych Mediów UW
Janina Koźbiel – Komitywa Niszowych Wydawców przy PIK
Grzegorz Majerowicz – Polska Izba Książki
prof. Anna Nasiłowska – Stowarzyszenie Pisarzy Polskich
Ewa Tenderenda-Ożóg – Biblioteka Analiz
wyłączny sponsor konkursu i nagrody: Stowarzyszenie Wydawców i Autorów COPYRIGHT POLSKA