ON AIR
od 07:00 Śniadanie Mistrzów zaprasza: Łukasz Wojtusik

Przegląd filmów z udziałem Catherine Deneuve w kinie Iluzjon

Catherine Deneuve, określana mianem: pierwszej damy francuskiego kina., obdarzona nieprzeciętnym talentem aktorskim, a także zjawiskową, posągową urodą, w październiku obchodzić będzie swoje 70. urodziny.

Deneuve uchodzi za artystkę wszechstronną, sprawdzającą się nie tylko w komediach, ale również w dramatach psychologicznych. Zagrała w ponad stu filmach, z których kilkanaście to dziś filmowa klasyka należąca do obowiązkowego repertuaru każdego kinomana.  Nie boi się przyjmowania ról ryzykownych jak chociażby te w filmach Polańskiego i Buñuela, bądź też obrazie „Złodzieje” André Téchiné, gdzie mając już ponad 50. lat wzięła udział w odważnej scenie erotycznej. Po mimo upływu czasu francuska gwiazda w dalszym ciągu zachwyca na ekranie swoją atrakcyjnością i wyborną grą aktorską.

Filmoteka Narodowa razem z Instytutem Francuskim w Polsce postanowili uczcić nadchodzący jubileusz tej wspaniałej aktorki przygotowując przegląd filmów z jej udziałem.

W terminie: 3 – 22 października w Iluzjonie będą mogli zobaczyć Państwo m. in.: przełomowy w karierze Deneuve musical: „Parasolki z Cherbourga” oraz niezapomniane role w dziełach: „Wstręt”, „Tristana” czy „Piękność dnia”. W programie retrospektywy znajdą się również obrazy takie jak: „Zagubione dusze”, „Ostatnie metro”, „Życie zamku” czy też kultowy, wampiryczny film z Davidem Bowie – „Zagadka nieśmiertelności”.



PLAN PROJEKCJI:

3. X (mcz); godz. 18.00   Benjamin, czyli pamiętnik cnotliwego młodzieńca (Benjamin, ou  
                                         les mémoires d'un puceau) r. Michel Deville, Francja 1967  101’
           
4. X (s); godz. 20.00        Ukochany (Les Bien-aimés)* r. Christophe Honoré,     
                                         Francja/Czechy/Wielka Brytania 2011 130’       
6. X (mcz); godz. 11.45    Zagubione dusze (Anima persa) r. Dino Risi,
                                          Francja/Włochy 1977  101’      
                                                                
6. X (s); godz. 13.45         Królewna w oślej skórze (eau d’âne) r. Jacques Demy,
                                          Francja 1970  89’   
       
7. X (mcz); godz. 20.15    Zagubione dusze (Anima persa) r. Dino Risi,
                                          Francja/Włochy 1977  101’      

8. X (s); godz. 20.00         Dziewczyna z pociągu (La Fille du RER)* r. André Téchiné,
                                          Francja 2009 105’    

11. X (mcz); godz. 20.00   Największe wydarzenie od czasu, gdy człowiek stanął na księżycu
                                          (L’événement le plus important depuis que l’homme a marché sur  
                                          la une) r. Jacques Demy, Francja/Włochy 1973  95’   
         
10. X (s); godz. 18.00       Stworzenia (Les créatures / Varelserna) r. Agnès Varda,   
                                          Francja/Szwecja 1966  91’       
    
12. X (s); godz. 13.30       Benjamin, czyli pamiętnik cnotliwego młodzieńca (Benjamin, ou   
                                          les mémoires d'un puceau) r. Michel Deville, Francja 1967  101’       
        
12. X (s); godz. 17.30        Panienki z Rochefort (Les demoiselles de Rochefort)*
                                           r. Jacques Demy, Francja 1967 124’         

12. X (s); godz. 15.30        Życie zamku (La vie de château) r. Jean-Paul Rappeneau,
                                           Francja 1966  92’         
                                        
 
12. X (mcz); godz. 20.15   Piękność dnia (Belle de jour / Bella di giorno)
                                           r. Luis Buñuel, Francja/Włochy 1967  99’
         
13. X (s); godz. 17.45        8 kobiet (8 femmes) r. François Ozon, Francja/Włochy 2002  111’
          
13. X (mcz); godz. 17.45   Pan do towarzystwa (Un monsieur de compagnie / Poi ti sposerò)  
                                           r. Philippe de Broca, Henri Lanoë,  Francja/Włochy 1964 91’     

14. X (s); godz. 18.00        Potiche. Żona doskonała (Potiche) r. François Ozon,
                                           Francja 2010  103’

14. X (mcz); godz. 19.45    Ostatnie metro (Le dernier métro) r. François Truffaut,
                                            Francja 1980  131’    

15. X (s); godz. 17.30         Wstręt (Repulsion) r. Roman Polański,
                                            Wielka Brytania 1965  103’    

15. X (mcz); godz. 18.00    Tristana (Tristana) r. Luis Buñuel,  
                                            Francja/Hiszpania/Włochy 1970   99’


18. X (mcz); godz. 17.45       Życie zamku (La vie de château) r. Jean-Paul Rappeneau,                   
                                               Francja 1966  92’    

19. X (mcz); godz. 17.00       Stworzenia (Les créatures / Varelserna) r. Agnès Varda,   
                                               Francja/Szwecja 1966  91’       
       
19. X (s); godz. 18.00            Zagadka nieśmiertelności (The Hunger) r. Tony Scott,
                                               Wielka  Brytania 1983  95’
 
20. X (s); godz. 17.00            Ostatnie metro (Le dernier métro) r. François Truffaut,
                                               Francja 1980  131’   
      
20. X (mcz); godz. 17.30       Pan do towarzystwa (Un monsieur de compagnie / Poi ti        
                                               sposerò) r. Philippe de Broca, Henri Lanoë,  
                                               Francja/Włochy 1964 91’  

22. X (mcz); godz. 17.15       Wstręt (Repulsion) r. Roman Polański,
                                               Wielka Brytania 1965  103’     

22. X (s); godz. 20.15            Tristana (Tristana) r. Luis Buñuel,
                                               Francja/Hiszpania/Włochy 1970   99’   


Przegląd zorganizowany przy wsparciu Instytutu Francuskiego w Polsce


(s) – projekcje odbywające się na sali STOLICA
(mcz) – projekcje odbywające się na sali MAŁA CZARNA
* seans z lektorem / tablicą


Szczegóły na www.fn.org.pl

Ceny biletów na seanse: 11 - 13 zł.

Kino Iluzjon; Ul. Narbutta 50 a; 02-536 Warszawa
Kasa kina – 22 462 72 60; iluzjon.rezerwacje@fn.org.pl


Catherine Deneuve, prawdziwe nazwisko Catherine Dorléac, urodziła się 22 października 1943 w Paryżu. Francuska aktorka filmowa, określana często mianem pierwszej damy francuskiego kina. Jest córką pary aktorów, Maurice'a Dorléaca i Renée Deneuve. Pierwszą główną rolę zagrała w 1963 w „Występku i cnocie” Rogera Wadima, a pierwszy sukces przyniósł jej film „Parasolki z Cherbourga” (1964) Jacquesa Demy, gdzie stworzyła typ uroczej, nieśmiałej blondynki, który powtarzała w kolejnych filmach – „Pan do towarzystwa” (1964, Philippe De Broca), „Życie zamku” (1966, Jean-Paul Rappeneau). Przełomem w karierze oraz okazją do zaprezentowania nowego wizerunku aktorskiego był udział w filmie Romana Polańskiego „Wstręt” (1965), gdzie wcieliła się w rolę młodej dziewczyny chorej na schizofrenię. Kolejne role, w których kreowała postaci o niejednoznacznych charakterach, skrywające często mroczne tajemnice, to „Piękność dnia” (1967) i „Tristana” (1970) Bunuela, „Zagadka nieśmiertelności” (1983) Tonny’ego Scotta. Za występ w „Ostatnim metrze” (1980, François Truffaut) nagrodzona została Cezarem i okrzyknięta najlepszą aktorką roku. Sukces powtórzyła rolą w „Indochinach” (1992, Régis Wargnier), za co ponownie otrzymała nagrodę Cezara oraz nominację do Oscara. Obecna na ekranach kin od pięćdziesięciu lat nadal zaznacza swoją obecność w kinie kreując charakterystyczny typ postaci kobiecych, kryjących tajemnicę pod pozorami zewnętrznego chłodu. Najważniejszymi osiągnięciami w ostatnich latach były dla Deneuve role w filmach Larsa von Triera „Tańcząc w ciemnościach” (2000),  François Ozona „8 kobiet (2002) i „Żona doskonała” (2010), „Królową być” (2005) Valérie Lemercier. W 2008 roku odebrała nagrodę za całokształt twórczości na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes.



Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic