Debiutancki album ukazał się 12 sierpnia. Repertuar stanowią zróżnicowane pod względem wyrazowym, koloraturowe oraz liryczne arie, które Aleksandra Kurzak wykonywała już na deskach scen operowych oraz na estradach koncertowych świata. Naszej znakomitej sopranistce towarzyszy Orquestra de la Comunitat Valenciana pod dyrekcją Omera Wellbera – pełniącego funkcję dyrektora artystycznego orkiestry. Program albumu został ułożony w taki sposób, by w pełni oddać pełną, ciepłą barwę sopranu solistki oraz jej niezwykłe umiejętności wokalne. Obok popisowych arii bel canto z oper Belliniego („Purytanie”) oraz Donizettiego („Łucja z Lammermooru”) na płycie znajdzie się również aria z pierwszego aktu „Traviaty” Verdiego oraz swoisty ukłon w stronę polskiej tradycji operowej – aria ze „Strasznego Dworu” Stanisława Moniuszki, najwspanialszej polskiej opery XIX wieku.
O Aleksandrze Kurzak zaczęło być bardzo głośno w sezonie 2004-2005, gdy Artystka zadebiutowała rolą Olimpii w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha, w Metropolitan Opera w Nowym Yorku oraz rolą Aspazji w „Mitridate, Re di Ponto” Mozarta w Royal Opera House - Covent Garden w Londynie. Po nich przyszły kolejne, wybitne – stworzone na scenie Royal Opera House – kreacje: Adiny w „Napoju miłosnym” Donizettiego, Noriny w „Don Pasquale” Donizettiego, Zuzanny w „Weselu Figara” Mozarta oraz Donny Fiorilli w „Turku w Italii” Rossiniego. Rola tytułowa w operze Rossiniego „Matilde di Shabran” (wystawionej w 2008 roku także w Royal Opera House) okazała się wielkim triumfem i zapewniła Artystce wysoką pozycję na międzynarodowej scenie. Aleksandrze Kurzak partnerował tenor Juan Diego Flórez, także związany obecnie kontraktem fonograficznym z Decca Classics. Krytyk Guardiana napisał: „Flórezowi towarzyszy Aleksandra Kurzak, śpiewaczka o niezwykłych umiejętnościach technicznych i wspaniałym głosie.”
Artystka odniosła niedawno kolejny sukces rolą Łucji w nowym wystawieniu “Łucji z Lammermooru” Donizettiego w operze w Seattle. W roku 2011 Sopranistka wystąpi z własnym recitalem w Teatro alla Scala w Mediolanie, zaśpiewa Violettę w “Traviacie” Verdiego (w Hamburgu, Warszawie oraz w Turynie), Adinę w “Napoju miłosnym” Donizettiego (w Walencji oraz w wiedeńskiej Staatsoper), Rosinę w “Cyruliku Sewilskim” Rossiniego (w Royal Opera House - Covent Garden), Zuzannę w “Weselu Figara” Mozarta w Madrycie, Fiordiligi w „Cosi fan tutte” Mozarta w Los Angeles, Łucję w „Łucji z Lammermooru” Donizettiego w Warszawie oraz Małgosię w „Jasiu i Małgosi” Humperdincka w Metropolitan Opera w Nowym Jorku.
GIOACCHINO ROSSINI (1792-1868)
Il barbiere di Siviglia
Libretto: Cesare Sterbini
1. Act I, Cavatina: "Una voce poco fa" (Rosina)
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791)
Le nozze di Figaro
Libretto: Lorenzo da Ponte
2. Act IV, Recitative and Aria: "Giunse alfin il momento -
Deh vieni, non tardar" (Susanna)
GAETANO DONIZETTI (1797-1848)
Lucia di Lammermoor
Libretto: Salvatore Cammarano
3. Act I, Cavatina: "Regnava nel silenzio" (Lucia)
JOHANN STRAUSS II (1825-1899)
Die Fledermaus
La Chauve-souris
Libretto: Carl Haffner, Richard Genée
4. Act II, Couplet: "Mein Herr Marquis" (Adele)
GIACOMO PUCCINI (1858-1924)
Gianni Schicchi
Libretto: Giovacchino Forzano
5. Aria: "O mio babbino caro" (Lauretta)
GIUSEPPE VERDI (1813-1901)
La traviata
Libretto: Francesco Maria Piave
6. Act I, Recitative and Aria: "È strano - Ah, fors'è lui -
Follie! Delirio vano è questo! - Sempre libera" (Violetta, Alfredo)
with FRANCESCO DEMURO tenor
Rigoletto
Libretto: Francesco Maria Piave
7. Act I, Aria: "Gualtier Maldè - Caro nome" (Gilda)
VINCENZO BELLINI (1801-1835)
I Puritani
Libretto: Carlo Pepoli
8. Act I, Finale: "Son vergin vezzosa" (Elvira)
GAETANO DONIZETTI
L'elisir d'amore
Libretto: Felice Romani
9. Act I, Scena and Duet: "Una parola, Adina" -
Chiedi all'aura lusinghiera" (Nemorino, Adina)
with FRANCESCO DEMURO tenor
GIACOMO PUCCINI
La bohème
Libretto: Giuseppe Giacosa, Luigi Illica
10. Act II, Canzone: "Quando me n'vò" (Musetta)
STANISŁAW MONIUSZKO (1819-1872)
Straszny dwór
The Haunted Manor · Das Geisterschloss · Le Manoir hanté
Libretto: Jan Konstanty Checinski
11. Act IV, Recitative and Aria: "Do grobu trwać
w bezżennym stanie! - Któraż to która" (Hanna)
GJORGI DIMCEUSKI solo violin
ALEKSANDRA KURZAK soprano
Orquestra de la Comunitat Valenciana
OMER MEIR WELLBER