Ułożone chronologicznie ukazują rozwój muzycznego kunsztu wiedeńskiego "geniusza". Zagrane z werwą, wyczuciem barwy oraz stylu wykonawczego typowego dla muzyki klasycznej nie tylko bronią się jako samodzielne dzieła, ale jawią się jako kompozycje pełne inwencji melodycznej i niezwykłych pomysłów orkiestracyjnych.
Andrea Marcon - MOZART: Overtures
La Cetra Barockorchester Basel
Premiera: Kwiecień 2011
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756-1791)
[1] Intrada (Apollo et Hyacinthus, K.38)
[2] Intrada (Bastien und Bastienne, K.50)
[3] Sinfonia (La finta semplice, K.51)
[4] Overture (Mitridate, re di Ponto, K.87)
[5] Overtura (La Betulia liberata, K.118)
[6] Overture (Ascanio in Alba, KV 111)
[7] Overture (Lucio Silla)
[8] Overture (Il re pastore, K.208)
[9] Overture (Idomeneo, re di Creta, K.366)
[10] Overture (Die Entführung aus dem Serail, K.384)
[11] Overture (Der Schauspieldirektor, K.486)
[12] Overture (Le nozze di Figaro, K.492)
[13] Overture (Don Giovanni, ossia Il dissoluto punito, K.527)
[14] Overture (Cosí fan tutte, K.588)
[15] Overture (Die Zauberflöte, K.620)
[16] Overture (La clemenza di Tito, K.621)
La Cetra - Barockorchester Basel
ANDREA MARCON