La Cetra słynie ze stylowego wykonawstwa muzyki baroku i klasycyzmu na instrumentach z epoki. Erdmann udało się znakomicie oddać geniusz muzyki Mozarta, wykonując pełne emocji, barwne arie z „Zaidy”, „Idomeneo”, „Don Giovaniego” i „Le Nozze di Figaro”. W recenzji opery „Dionysos” Wolfganga Rihma wystawionej w ubiegłym roku na Festiwalu w Salzburgu recenzent Die Zeit nazwał ją „najpiękniejszym głosem tego lata”.
Pochodząca z Hamburga Mojca Erdmann zaczęła pobierać lekcje gry na skrzypcach w wieku sześciu lat. Osiem lat później rozpoczęła studia wokalne pod kierunkiem Evelyn Herlitzius, które kontynuowała u Hansa Sotina w Cologne Musikhochschule. W 2003 roku zdobyła Pierwszą Nagrodę oraz Nagrodę Specjalną w prestiżowym konkursie Bundeswettbewerb Gesang. W 2005 roku została uhonorowana NDR (North German Radio) Music Prize na Schleswig-Holstein Music Festival oraz nagrodą Luitpold na Letnim Festiwalu w Kissingen. Punktem przełomowym w karierze śpiewaczki był debiut w 2006 roku na festiwalu w Salzburgu, gdzie wykonała tytułową partię opery „Zaida” Mozarta (pod dyrekcją Ivora Boltona). W następnym roku odniosła na Festiwalu kolejny sukces, tym razem śpiewając Zelmirę w Haydnowskiej „Armidzie”. Współpracowała z tak uznanymi dyrygentami jak Simon Rattle, Nicolas Harnoncourt, Bertrand de Billy, Manfred Honeck, Kent Nagano, Fabio Luisi, występując w tak prestiżowych salach jak wiedeńska Theater an der Wien czy amsterdamska Concertgebouw. Obdarzona sopranem lirycznym śpiewaczka ma w swoim repertuarze kompozycje Mozarta (rola Blonde w „Die Entführung aus dem Serail”, Zerlina w „Don Giovannim”), Wagnera („Siegfried”), Ravela („L’Enfant et les sortilège”), Straussa (Sofia w „Rosenkavalier”) oraz Schumanna i Wolfa (cykl pieśni „Italienisches Liederbuch). Mojca Erdmann jest również uznaną śpiewaczką muzyki współczesnej. Odniosła sukces na Festiwalu w Salzburgu w 2010 roku wykonując główną rolę żeńską w najnowszej operze Wolfganga Rihma „Dionysos”.
Mojca Erdmann - "Mostly Mozart"
La Cetra Barockorchester Basel / Andrea Marcon
Premiera: Kwiecień 2011
Tracklista:
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756–1791)
[1] Tiger! Wetze nur die Klauen (Zaide)
Zaide
ANTONIO SALIERI (1750–1825)
[2] Par les larmes dont votre fille (Hypermnestre)
Les Danaïdes
WOLFGANG AMADEUS MOZART
Recitative and Aria (Ilia):
[3] Quando avran fine omai
[4] Padre, germani, addio!
Idomeneo
[5] Ruhe sanft, mein holdes Leben (Zaide)
Zaide
Recitative and Aria (Zerlina):
[6] Ma se colpa
[7] Batti, batti, o bel Masetto
Don Giovanni
GIOVANNI PAISIELLO (1740–1816)
[8] Il mio ben quando verrà (Nina)
Nina, o sia La pazza per amore
WOLFGANG AMADEUS MOZART
Recitative and Aria (Susanna):
[9] Giunse alfin il momento
[10] Deh vieni, non tardar
Le nozze di Figaro
IGNAZ HOLZBAUER (1711–1783)
Recitative and Aria (Pfalzgräfin Anna):
[11] Es ist geschrieben
[12] Ihr Rosenstunden
Günther von Schwarzburg
WOLFGANG AMADEUS MOZART
[13] Vedrai, carino, se sei buonino (Zerlina)
Don Giovanni
JOHANN CHRISTIAN BACH (1735–1782)
[14] À qui pourrai-je avoir recours ? (Oriane)
Amadis de Gaule
WOLFGANG AMADEUS MOZART
[15] Ach, ich fühl's, es ist verschwunden! (Pamina)
Die Zauberflöte
ANTONIO SALIERI
[16] Père barbare, arrache-moi la vie ! (Hypermnestre)
Les Danaïdes
WOLFGANG AMADEUS MOZART
[17] Se il padre perdei (Ilia)
Idomeneo
IGNAZ HOLZBAUER
[18] Die Klüfte sausen! (Pfalzgräfin Anna)
Günther von Schwarzburg
MOJCA ERDMANN, soprano
La Cetra
Barockorchester Basel
Andrea Marcon