Regulamin Konkursu na Instagramie
pod nazwą „Eastwood Symphonic”
§ 1. Postanowienia Ogólne
- Organizatorem Konkursu jest spółka OPERA FMsp. z o.o. z siedzibą w Krakowie,Al. Waszyngtona 1, 30-204 Kraków, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000128118, zwana dalej: „Organizatorem”.
- Konkurs prowadzony jest na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie, zwanym dalej: „Regulaminem”, w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego.
- Konkurs rozpoczyna się dnia 28 czerwca 2024 r. godz. 12:00, a kończy się dnia 15 października 2024 r. o godz. 11:59 czasu polskiego.
§ 2. Uczestnicy i zasady Konkursu
- Udział w Konkursie jest dobrowolny i nieodpłatny.
- W Konkursie może wziąć udział osoba fizyczna (konsument w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego), zwana dalej Uczestnikiem, która:
a) zapoznała się z Regulaminem i zaakceptowała jego treść i wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia Konkursu poprzez zgłoszenie udziału
w Konkursie;
b) ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
c) posiada adres do doręczeń na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
d) posiada publiczne konto (profil) w serwisie Instagram;
e) wykona zadanie konkursowe.
- Z udziału Konkursie wyłączeni są pracownicy Organizatora oraz podmioty i pracownicy podmiotów świadczących usługi na rzecz Organizatora przy organizowaniu Konkursu na podstawie umów cywilnoprawnych, a także członkowie ich rodzin, za jakich uważa się: wstępnych, zstępnych, rodzeństwo, małżonków, rodzeństwo małżonków i osoby pozostające
w stosunku przysposobienia, a także osoby pozostające we wspólnym pożyciu.
- Celem wzięcia udziału w Konkursie, w czasie jego trwania, Uczestnik wykona zadanie konkursowe polegające na odpowiedzi na pytanie konkursowe na oficjalnym profilu @rmfclassic w serwisie Instagram zwanej dalej: „Zadaniem Konkursowym”.
- W Konkursie wezmą udział wyłącznie Uczestnicy, którzy wykonają Zadanie Konkursowe
w czasie trwania Konkursu.
- Uczestnik może wziąć udział w Konkursie więcej niż 1 (słownie: jeden) raz, z zastrzeżeniem § 4 ust. 14 Regulaminu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do usunięcia i nie uwzględnienia w Konkursie wykonanych Zadań Konkursowych, których autorzy:
a) nie działają w własnym imieniu, lecz przez osoby trzecie,
b) działają z fikcyjnych konta/profili w serwisie Instagram;
c) tworzą fikcyjne konta/profile w serwisie Instagram;
d) naruszają regulamin serwisu Instagram.
e) użyli w Zadaniu Konkursowym słowa powszechnie uznanych za obelżywe, treści pornograficznych, treści propagujących nienawiść na tle rasowym, etnicznym i religijnym lub dyskryminujących grupy społeczne, naruszyli dobra osobiste osób lub podmiotów trzecich bądź Organizatora.
§ 3. Prawa do wykonanych Zadań Konkursowych
- Uczestnik zapewnia, że wykonane Zadanie Konkursowe nie będzie naruszać jakichkolwiek praw lub dóbr Organizatora, osób i podmiotów trzecich, w szczególności ich praw autorskich majątkowych i osobistych oraz dóbr osobistych.
- Uczestnik oświadcza, iż przysługuje mu do wykonanego Zadania Konkursowego wyłączne
i nieograniczone prawa autorskie oraz że wykonane Zadanie Konkursowe nie jest obciążone żadnymi prawami osób trzecich, a praca nie była wcześniej publikowana.
- Na podstawie art. 921 § 3 ustawy Kodeks Cywilny, Organizator zastrzega z chwilą wydania Nagrody - nabycia niewyłącznej licencji do nagrodzonego w Konkursie Zadania Konkursowego bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, a nagrodzony Uczestnik Konkursu (Zwycięzca) udziela Organizatorowi niewyłącznej licencji do nagrodzonego Zadania Konkursowego na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
c) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt. b) - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp
w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w tym wprowadzenie utworu do pamięci komputera oraz do sieci telekomunikacyjnych i informatycznych.
§ 4. Nagrody i wyłonienie Zwycięzcy
- Dla zapewnienia prawidłowości przeprowadzenia Konkursu, Organizator powoła 3 (trzy) osobową Komisję, zwaną dalej: „Komisją Konkursu”. Do zadań Komisji Konkursu należeć będzie czuwanie nad prawidłowością przebiegu Konkursu, podejmowanie decyzji we wszelkich kwestiach dotyczących Konkursu, w tym w zakresie interpretacji postanowień Regulaminu oraz wyłonienie Uczestników, którym przyznana zostanie nagroda, zwanymi dalej: „Zwycięzcami”. Decyzje Komisji są ostateczne, co nie pozbawia Uczestnika prawa do dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa.
- Po zakończeniu Konkursu, Komisja Konkursu dokona oceny wykonanych przez Uczestników Zadań Konkursowych i wyłoni wśród Uczestników 2 (dwóch) Zwycięzców, uwzględniając atrakcyjność tematyki, kreatywność, oryginalność i niecodzienność Zadania Konkursowego oraz ich zgodności z tematem.
- Zwycięzcy Konkursu przyznana zostanie nagroda w postaci 2 (dwóch) zestawów prezentowych
o łącznej wartości 400,00 zł (słownie: czterysta złotych) brutto.
- Nagroda jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT.
- Komisja wyłoni Zwycięzców najpóźniej w dniu 16 października 2024 r.
- Informacja o wygranej w Konkursie zostanie również przesłana Zwycięzcom w wiadomości prywatnej w serwisie Instagram.
- Warunkiem otrzymania Nagrody jest przekazanie przez Zwycięzców Organizatorowi w ciągu
14 dni od dnia wysłania przez Organizatora, wiadomości e-mail na adres wskazany w wiadomości (ust. 6 powyżej) informacji niezbędnych przekazania Nagrody, w tym w szczególności: imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz adresu korespondencyjnego na terytorium Rzeczypospolitej Polski.
- W przypadku nie przekazania przez Zwycięzcy w terminie i na zasadach określonych w ust. 7 powyżej danych niezbędnych do przekazania Nagrody, Komisja Konkursowa wybierze kolejnego Uczestnika otrzymującego Nagrodę.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzekazanie Zwycięzcy Nagrody, jeśli brak możliwości przekazania Nagrody wyniknął wyłącznie z niepodania przez Zwycięzcę danych wymaganych do doręczenia Nagrody lub podaniu danych nieprawidłowych lub niezgodnych
z Regulaminem.
- Każda Nagroda zostanie przesłana przez Organizatora na wskazany przez Zwycięzcę adres na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 7 dni od dnia przysłania przez Zwycięzcę
w wiadomości e-mail na informację powiadamiającą o przyznanej Nagrodzie wszelkich danych umożliwiających wysyłkę Nagrody.
- Fundatorem Nagród jest Organizator.
- Zwycięzca nie może przenieść praw do przyznanej Nagrody na osobę trzecią.
- Zwycięzca ma możliwość zrzeczenia się prawa do przyznanej mu Nagrody składając Organizatorowi stosowne oświadczenie na piśmie.
- W Konkursie można otrzymać Nagrodę tylko 1 (słownie: jeden) raz.
- Nagroda zostanie wysłana Zwycięzcy na koszt Organizatora.
- Zwycięzcy nie przysługuje prawo do żądania zamiany Nagrody na nagrodę pieniężną.
§ 5. Dane Osobowe
- Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator. Kontakt z organizatorem jest możliwy korespondencyjnie na adres korespondencyjny z dopiskiem „na ręce IOD”.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO zgoda Uczestników na udział w Konkursie oraz art. 6 ust. 1 lit f tj. prawnie uzasadniony interes administratora,
w szczególności w zakresie rozpoznawania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane w zakresie i w celu niezbędnym do przeprowadzenia Konkursu, wyłonienia Zwycięzcy, rozpatrzenia ewentualnych reklamacji,
a w przypadku Zwycięzcy również powiadomienia o przyznaniu Nagrody, wydania Nagrody.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek wydania Nagród Zwycięzcy czy złożenia reklamacji, w zakresie danych identyfikacyjnych, adresowych.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych uczestników Konkursu dostępne są
w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://www.rmfclassic.pl/polityka-prywatnosci
§ 6. Reklamacje
- Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo wniesienia pisemnej reklamacji z dopiskiem „Reklamacja: Konkurs Eastwood Symphonic” lub adres korespondencyjny Organizatora, związanej z przebiegiem Konkursu w trakcie jego trwania, a także do 14 dni po zakończeniu Konkursu.
- Pismo zawierające reklamację powinno wskazywać imię i nazwisko Uczestnika oraz adres do korespondencji na który wysłana zostanie odpowiedź na reklamacje.
- Organizator w terminie 14 dni udzieli Uczestnikowi odpowiedzi na reklamację listem poleconym wysłanym na adres podany w piśmie zawierającym reklamację.
- Negatywne rozpatrzenie przez Organizatora reklamacji Uczestnika nie wyłącza prawa Uczestnika do dochodzenia roszczeń przysługujących mu na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym na drodze postępowania sądowego.
§ 7. Postanowienia końcowe i informacje techniczne.
- Konkurs nie jest loterią promocyjną w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt. 9 Ustawy o grach i zakładach wzajemnych z dnia 29.07.1992 r. (Dz. U. z 2004r., Nr 4, poz. 27, z późn. zm.) i nie podlega regułom zawartym w ww. ustawie i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy.
- Organizator Konkursu nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości przesłania przez potencjalnego Uczestnika wykonanego Zadania Konkursowego z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Uczestnika.
- Regulamin Konkursu udostępniony jest w czasie trwania Konkursu za pośrednictwem publicznej sieci teleinformatycznej Internet pod adresem URL: ______ i w siedzibie Organizatora.
- Organizator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań celem polubownego załatwienia wszelkich sporów mogących powstać w związku przeprowadzeniem Konkursu.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów jest sąd właściwy miejscowo i rzeczowo zgodnie
z przepisami prawa.
- Konkurs nie jest w żaden sposób organizowany, sponsorowany, przeprowadzany ani popierany przez serwis Instagram ani z nim związany.
- Podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za przeprowadzenie Konkursu jest Organizator,
a Uczestnicy wyrażają zgodę na zwolnienie serwisu Instagram z odpowiedzialności mogącej powstać w związku z organizowaniem Konkursu.
- Zmiana Regulaminu wymaga opublikowania i poinformowania Uczestników o dokonanych przez Organizatora zmianach. Zmiany mogą być dokonywane wyłącznie z przyczyn dostosowania Regulaminu do norm obowiązujących przepisów prawa.