Nagrody organizacji G.A.N.G. zostaną wręczone po raz osiemnasty w czwartek 19 marca w San Francisco. Mikołaj Stroiński ma szanse na statuetki w aż 4 kategoriach (na 9 możliwych): „Best original instrumental”, „Best music for an indie game”, „Best music for a casual game” oraz “Best original soundtrack album”.
Wyjątkowość muzyki do Bee Simulator wynika m.in. z inspiracji kompozytora. Tworząc muzykę do gry, której jedna z głównych plansz jest wzorowana na nowojorskim Central Parku, były nią m.in. elementy twórczości George’a Gershwina. - Była to podróż do moich jazzowych korzeni, sięgających m.in. studiów na katowickiej Akademii Muzyczne i Berklee College of Music w Bostonie. Uważam, że muzyka powinna podkreślać emocje płynące z gry. W „Bee Simulator” jest ich mnóstwo - od wzruszenia, radości czy smutku, po strach i poczucia zagrożenia. W orkiestracji są zawarte techniki instrumentalne, które pozwalają przenieść się w świat owadów, między innymi takie jak tremolo na smyczkach czy frullato na fletach – mówi Mikołaj Stroiński.
Mikołaj Stroiński to absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz Berklee College of Music w Bostonie. Od lat komponuje muzykę telewizyjną i filmową oraz ścieżki dźwiękowe do najpopularniejszych gier video, takich jak: „Wiedźmin III Dziki Gon”, „The Vanishing of Ethan Carter”, „Sniper Ghost Warrior 3”, Age of Empires 4 – nowej części kultowej serii oraz "League of Legends".