Na płycie "Saturday Morning" Jamalowi towarzyszy jego kwartet w składzie: Herlin Riley (perkusja), Reginald Veal (kontrabas), Manolo Badrena (instrumenty perkusyjne). Album zawiera 9 autorskich kompozycji, w tym utwór "Silver", poświęcony Horace'owi Silverowi, jazzowemu pianiście, autorowi takich płyt jak "Song For My Father" czy "Blowin' the Blues Away". Na płycie znalazł się także standard "I Got It Bad (and That Ain't Good)" Duke'a Ellingtona.
"Posiadam szeroki repertuar" - mówił pianista w wywiadach. "Zacząłem komponować w wieku 10 lat. Moje inspiracje sięgały od Duke'a Ellingtona i Billy'ego Strayhorna, Jimmy'ego Lunceforda i Fletchera Hendersona po Claude'a Debussy'ego i Maurice'a Ravela. W Pittsburgu nie było granicy między amerykańską a europejską muzyką klasyczną. Studiowaliśmy wszystko" - dodawał. Jamal wielokrotnie podkreślał, że traktuje muzykę jazzową jako amerykańską muzykę klasyczną.
Ahmad Jamal (ur. 1930 r. w Pittsburgu) jest jednym z najpopularniejszych pianistów jazzowych. Urodzony jako Frederick Russell Jones, nazwisko Jamal przybrał po przejściu na islam w latach 50. Trębacz Miles Davis mówił: "wszystkie moje inspiracje czerpię z Ahmada Jamala". Zdaniem dziennikarza Stanleya Croucha, Jamal jest najważniejszym, po Charliem Parkerze, muzykiem jazzowym, tworzącym po 1945 r.
Zadebiutował jako lider w 1955 r. albumem "Ahmad Jamal Plays". Do jego najwybitniejszych prac należą: "Ahmad Jamal at the Pershing: But Not For Me" (1958), "Ahamad's Blues" (1958), "The Awakening" (1970) i "Freeflight" (1971). Jako lider, Jamal nagrał ponad 60 płyt, ostatnią "Blue Moon" w 2012 r. W 1994 r. pianista otrzymał prestiżową nagrodę Jazz Masters Award, przyznawaną przez The National Endownment for the Arts (NEA).
W 2011 r. artysta wystąpił w Polsce, podczas festiwalu Bielska Zadymka Jazzowa w Bielsku-Białej.
Album ukaże się nakładem francuskiej oficyny Jazz Village. Polskim dystrybutorem albumu jest CMD Classical Music Distribution.
