Dotychczas ekspozycja prezentowana był już m.in. w Operze de Bastille podczas paryskiej premiery "Króla Rogera" w reż. Krzysztofa Warlikowskiego oraz na Festiwalu Operowym w Bregenz, gdzie zebrała bardzo przychylne recenzje.
Autorem koncepcji plastycznej wystawy jest Boris Kudliczka, który zaproponował formę ekspozycji opartą na szkle i kolorze czarnym. Centralnym motywem wystawy jest cytat z dzieła "Mój Bóg jest piękny jako ja" oraz zdjęcia aktów Jarosława Iwaszkiewicza, współautora libretta opery, dalekiego kuzyna Szymanowskiego.
Na czarnej tafli kilku szklanych ścian umieszczono napisy z podstawowymi informacjami dotyczącymi bohatera wystawy i jego dzieła. Ściany zewnętrzne poświęcone są biografii twórcy oraz historii powstania samego dzieła, natomiast trzy ściany wewnątrz opisują poszczególne akty opery "Król Roger". Każda ze ścian jest ilustracją jednego z trzech aktów opery - znalazły się tam fragmenty spektakli, fotografie, recenzje.
Wiele miejsca na wystawie zajmują obrazy, które utrwalały się w pamięci Szymanowskiego i Iwaszkiewicza przy tworzeniu dzieła: zdjęcia rodzinnej dla Szymanowskiego Tymoszówki, obrazki z Sycylii, którą Szymanowski zwiedził wielokrotnie w okresie, w którym tworzył "Króla Rogera" oraz fotografie Wilhelma von Gloedena - niemieckiego arystokraty mieszkającego w Taorminie od 1876 r., fotografującego sycylijskich chłopców. Na wystawie zaprezentowane zostanie również zdjęcie nagiego Jarosława Iwaszkiewicza pt. "Dionizje 1921", będące wariacją na ten temat. Autorem zdjęcia jest najprawdopodobniej sam Szymanowski.
Wystawę będzie można zwiedzać do 2 października.