„Postanowiłem ułożyć elementy w kolejności według własnego subiektywnego wyboru (…). Ideą tego konkretnego porządku jest stworzenie sensu dramatu, który sugeruje cykl 12 charakterów rozmawiających ze sobą, tworzących lustrzane odbicie”.
Myślenie artysty jest więc dramaturgiczne: „W muzyce zawsze jest jakaś historia, emocjonalna narracja, gdy jeden utwór podąża za drugim i go opowiada, niezależnie od tego, czy jest to kwestia kontrastu, czy ciągłości… Patrząc poza kontrapunktyczną sztukę, dostrzegam preludia i fugi w Das Wohltemperierte Klavier jako utwory – postaci”.
Recenzent Gramophone - Martin Cullingford tak skomentował bachowską interpretację pianisty:
„Przemyślane i prowokujące do myślenia wykonanie Piotra Anderszewskiego jest połączone z wrażliwą interpretacją w całym tekście, tworząc fascynujący album Bacha”.
Piotr Anderszewski wystąpi 21 lutego w Filharmonii Narodowej w Warszawie.