Tylko 25 października przysługiwać będzie 30 procent rabatu przy zakupie biletów na spektakle operowe i baletowe (dotyczy tytułów wystawianych od stycznia do końca czerwca 2022. Biletów promocyjnych nie można rezerwować).
Pierwszym tytułem premierowym drugiej części sezonu 2021/22 będzie opera "Barbara Radziwiłłówna" Henryka Jareckiego, którą w wersji koncertowej przygotuje Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej pod dyrekcją Marty Kluczyńskiej.
Jarecki żył na przełomie XIX i XX w. Był uczniem Stanisława Moniuszki. Dyrygentka Marta Kluczyńska dotarła do - uważanej za zaginioną - partytury dzieła, której manuskrypt szczęśliwie ocalał z pożogi wojennej i obecnie – wraz z rękopisami innych oper Jareckiego – znajduje się w zbiorach Biblioteki Narodowej w Warszawie. Postać kontrowersyjnej królowej Barbary Radziwiłłówny inspirowała malarzy, pisarzy, reżyserów i kompozytorów. Ta najsłynniejsza w dziejach Polski historia miłosna, konflikt pomiędzy szczęściem osobistym a racją stanu i wreszcie zagadkowa śmierć Barbary, której jednym z wyjaśnień jest otrucie przez samą Bonę Sforzę, nie pozostawiła obojętnym także kompozytora Henryka Jareckiego. Barbara jeszcze Gasztołdowa żona – dramat w 3 aktach z epilogiem Dominika Magnuszewskiego stał się pierwowzorem libretta opery.
Na kwiecień Teatr Wielki - Opera Narodowa zaplanował dwa spektakle premierowe: Borysa Godunowa Musorgskiego w reżyserii Mariusza Trelińskiego oraz Draculę, w choreografii Krzysztofa Pastora z muzyką Wojciecha Kilara.
Po 13 latach, w 2022 r. publiczność będzie mogła ponownie obejrzeć "Borysa Godunowa" Modesta Musorgskiego w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Reżyser pierwszy raz zrealizował Borysa Godunowa w 2008 roku w Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie, a rok później w Operze Narodowej w Warszawie. Prasa pisała wówczas o interpretacji Trelińskiego, że jest to "chłodna i surowa, ale sugestywna opowieść o władcy zabitym przez wyrzuty sumienia” ("Ruch Muzyczny") i "rzecz o narodzinach potęgi cara oraz jego upadku" ("Gazeta Wyborcza"). Przyszłoroczna premiera zrealizowana zostanie w koprodukcji z New National Theatre w Tokyo. Scenografię do spektaklu stworzy Boris Kudlicka. W partię tytułową wcieli się bas-baryton Evgeny Nikitin.
Ostatnią premierą tego sezonu będzie balet w choreografii Krzysztofa Pastora – Dracula z muzyką Wojciecha Kilara. Spektakl stał się sensacją baletową roku 2018. Powstał na specjalne zamówienie West Australian Ballet i miał swoją światową prapremierę we wrześniu 2018 roku w Perth. Baletowa adaptacja powieści grozy Brama Stokera Dracula (1897) i jej Oscarowej ekranizacji z roku 1992 w reżyserii Francisa Forda Coppoli opiera się na starannie opracowanej partyturze Michaela Bretta, na którą składają się różne utwory polskiego kompozytora.
W drugiej połowie sezonu na publiczność Teatru Wielkiego - Opery Narodowej czeka również 12 spektakli repertuarowych.
Pełen program można znaleźć pod adresem: https://teatrwielki.pl/repertuar/sezon-202122/
Olga Łozińska