ON AIR
od 10:00 Na porządku dziennym zaprasza: Marta Kubala

Elon Musk stawia ultimatum. Bez spełnienia tych warunków, nie kupi Twittera

Elon Musk, często uważany za najbogatszego człowieka na świecie miał zamiar kupić Twittera. Zawarto nawet umowę wstępną przejęcia Twittera za 44 mld dolarów. Biznesman zagroził jednak, że wycofa się z transakcji. Wszystko przez brak informacji o liczbie fałszywych użytkowników serwisu.

Elon Musk stawia ultimatum. Bez spełnienia tych warunków, nie kupi Twittera
Fot.PAP/EPA

Prawnicy Muska napisali w datowanym na poniedziałek liście do zarządu Twittera, że ponieważ firma ta nie dostarczyła, mimo wielu próśb szefa Tesli, informacji o liczbie spam botów i innych fałszywych kont, ma on prawo zrezygnować z kupna serwisu społecznościowego.

Porozumienie w sprawie transakcji zostało zawarte pod koniec kwietnia i głosi ono, że po jej ostatecznym zawarciu Musk przejmie kontrolę nad Twitterem płacąc 54,20 dol. za akcję, czyli niecałe 3 dolary powyżej ich ceny na giełdzie.

Dyrektor wykonawczy Twittera Parag Agrawal poinformował, że firma regularnie sprawdza i ocenia, że liczba fałszywych kont nie przekracza 5 proc.

Zdaniem ekspertów, groźba wycofania się z transakcji może być manewrem Muska, mającym na celu obniżenie ceny Twittera, lub zrezygnowanie z jego kupna bez wypłacania przewidzianej w umowie wstępnej kary. Ponadto, miliarder nie ma prawa domagać się od Twittera zmodyfikowania metody liczenia takich kont, jeżeli ta, którą serwis stosował dotychczas, była wystarczająca, by składać na jej podstawie raporty SEC, tj. amerykańskiej komisji papierów wartościowych.

Musk musiałby zapłacić 1 mld dol., gdyby wycofał się z umowy ze względów, które nie zostały w niej przewidziane.

Według danych Twittera, pod koniec roku 2021 z platformy korzystało codziennie 217 mln aktywnych użytkowników. Spółka przyniosła ponad 5 mld dolarów dochodów, ale zanotowała stratę netto w wysokości 221 mln dol.

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic