ON AIR
od 17:00 zaprasza: Magdalena Juszczyk

„Ród smoka”. Charakteryzator opowiada, jak wyglądały prace nad postacią króla Viserysa

Odpowiednia charakteryzacja wciąż stanowi jeden z istotnych elementów produkcji. Przede wszystkim uwiarygadnia oglądanego na ekranie bohatera. Charakteryzatorzy „Rodu smoka” stanęli przed trudnym zadaniem, musieli odpowiednio pokazać postać chorego króla. Jak wyglądała ich praca?

„Ród smoka”. Charakteryzator opowiada, jak wyglądały prace nad postacią króla Viserysa
Fot.HBO Max/Materiały prasowe

Barrie Gower, twórca prostetyków, sztucznych ran, uszu, odpowiedzialny za charakteryzację króla Viserysa (Paddy Considine) w rozmowie z magazynem „Variety” opowiadał o pracach nad postacią.

Choroba bohatera porównywana była do trądu. Charakteryzatorzy musieli zgromadzić informacje na temat tej przypadłości. A ponieważ historia przedstawiona w serialu została rozciągnięta w czasie, konieczne było ukazanie postępujących etapów choroby króla:

W czasie trwania akcji serialu widzieliśmy około siedem etapów choroby, które odpowiednio pokazywaliśmy dzięki makijażowi, cofającej się linii włosów, odcieniowi skóry, kolejno dodawaliśmy nowe rany na ciele. Korzystaliśmy z małych sylikonowych form, które można dociskać do skóry i usuwać. Korzystaliśmy ze specjalnych implantów policzkowych. Dokleiliśmy też małe rany na wygolonej brodzie Paddy`ego, a korzystając z łysinki, cofnęliśmy jego linię włosów i tam też dodaliśmy rany.

Ponieważ z wiekiem i postępującą chorobą Viserys znacznie schudł, a postura aktora nie była podobna do obecnej sylwetki postaci, dlatego charakteryzatorzy zdecydowali się na dublera:

W jednej lub w dwóch scenach korzystaliśmy z pomocy dublera, był bardzo smukły i miał wyraźnie zarysowaną strukturę kości. […] Później kręciliśmy tę samą scenę z Paddym i komputerowo nanosiliśmy twarz Paddy`ego na ciało dublera.

Przygotowanie aktora do scen chorującego Viserysa zajmowało charakteryzatorom aż pięć godzin. Na pewnym etapie nie można już było korzystać z peruki, dlatego pojedyncze pasma włosów przytwierdzano do głowy aktora, za pomocą sylikonowych protez. Z kolei w scenie, w której król zdejmuje złotą maskę i widzimy, że utracił już połowę twarzy, charakteryzatorzy postawili na protetyczny makijaż, który pokrywał całą twarz aktora. Miejscami pomalowano ją na zielono, by następnie dodać komputerowo wygenerowane efekty.

Judyta Nowak - RMF Classic

 

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic