Podczas spotkania poruszone będą zagadnienia związane z designem i estetyką marek turystycznych, modelami finansowania oraz strategią promocji regionów. Przeanalizowany zostanie też wpływ turystyki na gospodarkę Dolnego Śląska, wpływ Euro 2012 na imprezy sportowe we Wrocławiu oraz postrzeganie miasta jako przestrzeni komunikacyjnej XXI wieku. Dalsza część konferencji poświęcona zostanie marce lokalnej – procesowi tworzenia i komunikowania oraz jej wpływowi na wizerunek regionów.
W gronie zaproszonych prelegentów znaleźli się: Dyrektor Wydziału Promocji UMWD Agnieszka Dziedzic, Dyrektor Generalny Festiwalu Impart ESK 2016 Krzysztof Maj, Poseł na Sejm RP Michał Jaros, Dyrektor Biura Promocji Miasta Paweł Romaszkan oraz wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego dr Maurycy Graszewicz.
W drugiej części konferencji, poświęconej marce lokalnej, wystąpią: Starosta Jeleniogórski Jacek Włodyga, Prezes Stowarzyszenia LGD Partnerstwo Ducha Gór Dorota Goetz, Dyrektor Fundacji Doliny Pałaców i Ogrodów Krzysztof Korzeń, Prezes Zarządu Spółki Stawy Milickie SA Sławomir Mazurek oraz przedstawiciele Gazety Wyborczej Ilona Byra i Marcin Augustyniak.
Konferencja adresowana jest do władz lokalnych i samorządowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz studentów.
Konferencja:
Marketing miejsc – Trendy 2013
Termin: 15.05.2013 r.
Miejsce: Wydział Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego,
Sala Wielka Zachodnia, ul. Joliot-Curie 15
Część I
Współczesne formy promocji turystyki – strategie, narzędzia
9:30 – 10:00
Rejestracja Gości
10:00 – 10:10
Oficjalne rozpoczęcie konferencji, przedstawienie celu i idei spotkania
10:10 – 10:30
Europejska Stolica Kultury a marka miasta – Krzysztof Maj, Dyrektor Generalny Festiwalu Impart ESK 2016
10:30 – 10:50
Jak Euro 2012 wpłynęło na imprezy sportowe we Wrocławiu? – Poseł na Sejm RP Michał Jaros, Pełnomocnik Wojewody Dolnośląskiego ds. Euro
10:50 – 11:10
Jak zbudować spójny wizerunek regionu tak różnorodnego jak Dolny Śląsk? - Agnieszka Dziedzic, Dyrektor Wydziału Promocji UMWD
11.10 – 11.20
Przerwa
11:20 – 11:40
Miasto – przestrzeń komunikacyjna XXI wieku – Paweł Romaszkan, Dyrektor Biura Promocji Miasta
11:40 – 12:00
Design i estetyka marek turystycznych – dr Maurycy Graszewicz, Uniwersytet Wrocławski
12:00 – 12:20
Jak skutecznie promować turystykę? – Szymon Sikorski, Prezes Publicon Sp. z o.o.
12:20 – 12:40
Przerwa
Część II
Rola marki lokalnej w promocji regionu
12:40 – 13:20
Panel dyskusyjny „Rola marki lokalnej w promocji regionu„
13.20 – 13.40
Tworzenie marki w oparciu o koncepcję Smart Budget – case study Marki Karkonosze - Jacek Włodyga, Starosta Jeleniogórski
13.40 – 14.00
Promocja turystyki kulturowej w epoce smartphone’ów - Krzysztof Korzeń, Dyrektor Fundacji Doliny Pałaców i Ogrodów
14.00 – 14.10 Akcja społeczna „Polska biega na biegówkach 2013″, jako doskonałe narzędzie promocji marki turystycznej Dolnego Śląska oraz marek Jakuszyc i Szklarskiej Poręby - Zastępca redaktora naczelnego Gazety Wyborczej Wroclaw i Wroclaw.Gazeta.pl Wojciech Pelowski i Kierownik Działu Sprzedaży Pionu Wydawnictwo AGORA S.A. Marcin Augustyniak
14.10 – 14.20
Wykorzystanie różnych mediów dla budowania świadomości znaczenia Odry w rozwoju gospodarczym Dolnego Śląska na przykładzie projektu wydawniczego „W stronę Odry”. Czy Odra ma szansę stać się produktem turystycznym? - Zastępca redaktora naczelnego Gazety Wyborczej Wroclaw i Wroclaw.Gazeta.pl Wojciech Pelowski i Kierownik Działu Sprzedaży Pionu Wydawnictwo AGORA S.A. Marcin Augustyniak
14:20 – 14:40
Konstrukcja nowego produktu turystycznego - Sławomir Mazurek, Prezes Zarządu Stawy Milickie SA
14:40 – 15:00
Jak marka lokalna kształtuje wizerunek regionu? - Dorota Goetz, Prezes Stowarzyszenia LGD Partnerstwo Ducha Gór
15:00
Zakończenie konferencji
http://visitkarkonosze.com/o-karkonoszach/konferencja-marketing-miejsc-trendy-2013/