fot. Adam Golec
"Polacy chwalą się, że poezja jest naszym towarem eksportowym, ale wierszy nie czytają, wolą inne lektury. Osoby, które są twarzami naszej kampanii po poezję sięgają i nie wstydzą się tego" - powiedział PAP prezes Fundacji Wisławy Szymborskiej, Michał Rusinek.
W spotach telewizyjnych osoby znane z działalności na różnych polach będą zachęcać do lektury wierszy jednym krótkim zdaniem "Niektórzy lubią poezję - polub i Ty". Hasło "Niektórzy lubią poezję. Spróbuj i Ty" pojawi się także na plakatach rozwieszonych w Krakowie i w Warszawie, m.in. w stołecznym metrze. W 70 salonach Empiku emitowane będą krótkie spoty.
Jesienna część kampanii potrwa do końca października (pierwsza jej odsłona była realizowana w maju).
Kampania została dofinansowana ze środków Narodowego Centrum Kultury, a partnerami akcji są TVN24, Xiegarnia.pl, III Program Polskiego Radia, WSiP, AMS oraz Empik.
![](/static/frontend/images/pap-logo.gif)