W magazynie "Jazz Forum" pisano przy okazji premiery "Masovian Mantra":
"Album jest połączeniem folkloru mazowieckiego, hinduskiego oraz współczesnego jazzu. Płyta ukaże się w serii Polish Jazz, którą w 1965 roku zainicjował krążek Warszawskich Stompersów m.in. z opracowaniami rodzimych tematów ludowych. Przez ponad pół wieku podobnych płyt było znacznie więcej i Michał Barański do tej tradycji świadomie nawiązuje. Jest to propozycja na wskroś nowoczesna, operująca językiem chwilami złożonym, ale jednocześnie uniwersalnym i nadzwyczaj inspirującym."
W studiu RMF Classic Michał Barański opowiadał o indyjskiej perkusji wokalnej, nawet zademonstrował konnakol w swoim wykonaniu - sprawdźcie to koniecznie słuchając rozmowy Magdy Juszczyk z muzykiem.
Znajdziecie w tej opowieści odniesienia do twórczości zmarłego rok temu Zbigniewa Namysłowskiego, który w Ankiecie Krytyków Jazz Top 2022 uhonorowany został jako Muzyk Wszech Czasów. Barański przywołuje też płytę Grzegorza z Ciechowa "ojDADAna" (wydany przez Grzegorza Ciechowskiego w 1966 r. album zawierał utwory oparte na piosenkach ludowych i elektronicznych brzmieniach). W kontekście polskiej tradycji muzycznej i powrotów do niej pojawia się też "Wykorzenienie" Kapeli ze Wsi Warszawa (album pod tytułem "Uprooting" najpierw ukazał się nakładem niemieckiej wytwórni Jaro, zbierał na Zachodzie w 2005 r. wyśmienite recenzje, potem poznaliśmy go w Polsce).
Magda Juszczyk poleca także poruszający dokument "Agonia", współreżyserowany m.in. przez śpiewaka i instrumentalistę Adama Struga, autora również scenariusza (zwiastun: https://www.youtube.com/watch?v=aMgGIgxteGE, film dostępny bezpłatnie tu: https://vod.tvp.pl/filmy-dokumentalne,163/agonia,337023).