ON AIR
od 09:00 Czas Wolny z RMF Classic zaprasza: Dariusz Stańczuk

Polski Dzień Radia

Polski Dzień Radia obchodzony jest 11 kwietnia – święto ustanowiono na pamiątkę podpisania w 1923 roku przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich dokumentu, w którym zawarto opinie do ustawy radiotelegraficznej. Na pierwszą próbną audycję radiową trzeba było jednak poczekać jeszcze dwa lata. Datę jej nadania - 1 lutego 1925 roku - uznaje się za początek polskiej radiofonii.

Polski Dzień Radia

11 kwietnia radiowcy w całym kraju świętują Polski Dzień Radia. Radio jest jednym z najpopularniejszych mediów w Polsce. W 2022 roku - jak wynika z ostatnich danych - codziennie gromadziło 19,5 mln słuchaczy, czyli blisko 2/3 osób w wieku 15-75 lat. Co najmniej raz w tygodniu odbiorniki włącza 87% Polaków, co daje 25,9 mln osób. To jedna z najwyższych słuchalności w Europie.

Najwięcej słuchaczy włącza radio w samochodzie, codziennie to aż 11,6 mln osób - już czwarty rok z rzędu jest to najpopularniejsze miejsce słuchania. Na kolejnych miejscach plasują się dom (9,5 mln) i praca (3,8 mln).

Radia słucha się stale przez cały dzień - od wczesnych godzin porannych po popołudniowe, w 2022 roku średnio przez 4 godz. i 14 minut dziennie. Wyraźny peak poranny widać w dni powszednie o godz. 8.00. Ale aż do 15.00 słuchalność utrzymuje się na poziomie powyżej 25%.

Love Radio to wspólna akcja czterech grup radiowych, której celem jest popularyzacja radia w Polsce. Jej działania koncentrują się na stronie www.iloveradio.pl - platformie wiedzy o rynku i reklamie radiowej oraz akcjach promocyjnych i edukacyjnych na rzecz radia.

Projekt I Love Radio tworzą, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Grupa ZPR Media SA.

Słuchaj RMF Classic i RMF Classic+ w aplikacji.

Pobierz i miej najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną zawsze przy sobie.

Aplikacja mobilna RMF Classic