Wynik oglądalności ceremonii rozdania Oscarów jest kombinacją danych Nielsena, mierzących oglądalność w telewizji linearnej - ABC oraz w streamingu na platformach ABC oraz Hulu.
Począwszy od 2021 roku, czyli pierwszej ceremonii rozdania Oscarów zorganizowanej po rozpoczęciu pandemii COVID-19, oglądalność transmisji cały czas rosła. We wspomnianym roku było to 10,4 miliona widzów, co przekładało się na najniższą widownię oscarową w historii. W kolejnych latach ten wskaźnik wynosił odpowiednio: 16,6, 18,8 oraz 19,5 miliona widzów.
Jak zauważa portal Variety, niewiele ponad osiemnastomilionowa widownia tegorocznych Oscarów to i tak najlepszy wynik do tej pory w sezonie 2014-15 dla programów rozrywkowych nadawanych w najlepszej porze oglądalności. Lepszymi statystykami mogą pochwalić się relacje sportowe.
Nie wszystkie wskaźniki oglądalności ceremonii oscarowej spadły. Poprawiły się dane dotyczące widzów w przedziale od 18 do 49 lat (3,92 miliona widzów) oraz 18-34 (3,17 miliona). Ta ostatnia wartość to najlepszy wynik od pięciu lat. Statystyki mogły być jeszcze lepsze, gdyby nie problemy z nadawaniem transmisji na platformie Hulu, której użytkownicy zgłaszali trudności z dostępem do niej. (PAP Life)